"לאף אחד בעולם אין תוכנית אחרת ליום שאחרי בעזה מאשר ביצוע מערכה צבאית נחושה שבסיומה אין יותר חמאס. זאת התכנית הקיימת היחידה" – כך אמר היום למעריב גורם מדיני בכיר.

יואב גלנט: "התמרון יגיע, כשזה יקרה - תבינו את עוצמתו"

לטענת הבכיר, מבחינה מדינית ישראל לא נתקלת בקולות משמעותיים שקוראים לה להימנע מפעולה קרקעית משמעותית ברצועה. "האמריקנים לא יעזו להגיד לנו לעזוב עכשיו את המאמץ המלחמתי, כי אחרי הטבח שקרה ב-7 באוקטובר כולם מבינים שבלי הזזת חמאס אין לאיפה לחזור. אף אחד לא יחזור לעוטף עזה אם יש לידו כוח שמסוגל לקום בבוקר ולשחוט אותו ואת הילדים שלו. זה נכון גם לצפון".

לדבריו, הפרסומים לפיהם האמריקנים המליצו לישראל להתבסס על ניסיונם בעיראק ובאפגינסטן ולהימנע מכיבוש נרחב של השטח אינם מדויקים. "להיפך, ביידן כל הזמן אומר שצריך להרוס את חמאס", אמר הבכיר, "האמריקים אמרו לנו שגם להם היו קשיים בהתמודדות עם מחבלים בשטח עירוני צפוף כמו במוסול או בפלוג'ה, אז שכדאי שנלמד מהניסיון שלהם. אבל צריך לזכור שלנו יש ניסיון, ושגם הם ניצחו בסוף".

"אנחנו כבר ביום ה-20 למלחמה, וכל מי שתמך בנו ביום הראשון תומך בנו גם היום. יש מאות החלטות או"ם נגדנו וזה אף פעם לא עצר אותנו. הדבר המהותי הוא שיש תמיכה במטרות המלחמה. אם היינו יוזמים את המלחמה, אף אחד בעולם לא היה מסכים וכולם היו אומרים לנו 'לכו אחורה'. אחרי מה שקרה כולם תומכים וכולם מבינים שאין יותר אופציה שחמאס יישאר".

"מה שיילך ויתחזק כל הזמן זו הדרישה הלגיטמית להימנע מפגיעה באזרחים. כרגע המנהיגים מברכים אותנו על כך שהמדיניות שלנו היא להוציא את האזרחים העזתיים מאזור הסכנה, והם מבינים שחמאס משתמש באזרחים כבמגנים אנושיים. העניין השני הוא שישראל נתנה הסכמה לביידן להכניס סיוע הומניטרי כמו מזון, תרופות ומים. זאת המטרה: שיהיה בדרום הרצועה מגנט שמושך אליו את האנשים שלא מפחדים מחמאס. זאת כדי שנוכל להרוג את אנשי החמאס עם מינימום נזק לבלתי מעורבים".

מבחינת המבט קדימה, להערכת הבכיר "המלחמה בוודאי תיקח חודשים, אבל לא שנים. הכוח של ישראל הוא אדיר, ואני לא חושב שייקח לנו שנים להכניע את חמאס. משך הזמן הוא פונקציה גם של ההתנגדות שהמחבלים יגלו וגם של כוח העמידה של הציבור. מבחינה כלכלית ברור שיש כאן צורך להתארגן מחדש, גם מבחינת תקציב המדינה, לתקופה לא ידועה. כמו בקורונה".