מלחמת חרבות ברזל: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שבת) בפעם השנייה עם נציגי משפחות החטופים ברצועת עזה. בפגישה השתתפו גם רעייתו שרה, הממונה על החטופים והנעדרים גל הירש, והשרה מירי רגב.

בצה"ל העלו הילוך במהלך הלילה: "אש שלא נראתה כמותה"; צפו בתיעוד
"האצבע על ההדק": איראן מאיימת לאור הרחבת התקיפות הקרקעיות בעזה

בפגישה שהתקיימה בקרייה בתל אביב התחייב נתניהו: "המאמץ להחזירם לא רק שהוא לא נפסק - הוא נמשך, והוא נמשך ביתר שאת. אנחנו נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה".

נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים (צילום: לע''מ)
נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים (צילום: לע''מ)

עוד הוסיף: "זה לפני הכניסה ואחרי הכניסה, והניסיון הוא לממש יכולת. זה חלק אינטגרלי ממטרות המבצע כפי שהגדרנו אותן, זה לא מן השפה אל החוץ.

"מתנהל מאמץ, אני לא בטוח שאנשים מבינים עד כמה הוא מתנהל ובאיזה היקפים, כולל הנחיות לכוחות בשטח ובהיקפים מאוד נרחבים עולמיים וגם מקומיים - וזה נמשך כל הזמן", הוא סיכם. "אם הייתי אומר מה המפתח, המפתח הוא מידת הלחץ. ככל שהלחץ יותר גדול כך הסיכויים יותר גדולים".

בתום הפגישה קיימו נציגי ההורים מסיבת עיתונאים, ובה סיפרו על הלך הרוח בפגישה. יגאל סרוסי, אבא של אלמוג, אמר: "אנחנו חייבים להתאחד, יש לנו אויב אכזר ששומע אותנו ומסיק מסקנות מכל מה שאנחנו אומרים. אנחנו רוצים את כל החטופים בריאים, שלמים, אצלנו עכשיו".

מירב גונן לשם, אמה של רומי, אמרה: "יצאנו לפני כמה דקות מפגישה של שעתיים עם ראע הממשלה. הפגישה הייתה נוקבת ונאמרו בה דברים נוקבים וברורים. ודרישה חד משמעית שהפעילות הצבאית תיקח בחשבון את החטופים, ושהאחריות לפעולה כזאת היא על ממשלת ישראל. דרשנו שלא יתבצע שום מהלך שמסכן את גורל בני המשפחה שלנו, ושכל מהלך שישקל ייקח בחשבון את שלום אהובנו.

"הובהר מבחינתנו שעסקה של השבה מיידית במסגרת "כולם תמורת כולם" באה בחשבון ותהיה לה תמיכה לאומית רחבה. ראש הממשלה הקשיב לדברינו, הבין את חומרת הדברים ואת הנחישות שלנו - בני המשפחות, להיאבק על קיומם של הדברים האלו".