בצל המשך הלחימה ברצועת עזה, לשכת ראש הממשלה הוציאה הלילה (בין שבת לראשון) הודעה ובה נאמר כי "בניגוד לטענות השקריות: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס". זאת, שעות ספורות לאחר מסיבת העיתונאים בה ראש הממשלה ענה על שאלות העיתונאים וסירב לקחת אחריות על המחדל ב-7 באוקטובר.

עוד נכתב בהודעה: "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

בהצהרתו במסיבת העיתונאים, אמר ראש הממשלה כי "אתמול בערב נכנסו כוחות קרקעיים נוסיפם שלנו בעזה לפתחו של מעוז הרשע. זהו השלב השני במלחמה שמטרותיה ברורות: השמדת חמאס והשבת החטופים הביתה. קיבלנו את ההחלטה פה אחד. גם בקבינט המלחמה וגם בקבינט המורחב, עשינו זאת באופן שקול. המפקדים והלוחמים יודעים שהעם וההנהגה עומדים מאחוריהם".

"נפגשתי עם חיילים בשטחי הכינוס, יש לנו צבא נהדר", סיפר נתניהו. "חיילים יהודים ולא יהודים, שמאל וימין, כולם מאוחדים ובעלי רוח לחימה, נחושים להיאבק באויב שאין אכזר כמוהו. מחויבים להשמיד את הרשע הזה למען ישראל ולמען האנושות כולה. זכור את אשר עשה לך עמלק. אנחנו זוכרים ואנחנו נלחמים. לוחמינו וחיילנו האמיצים מצטרפים לשרשרת גיבורי ישראל שנמשכת למעלה מ-3000 שנה, מיהושע בן נון ועד דור תש"ח ושאר מלחמות ישראל. המטרה העליונה: להביס את האויב הרצחני ולהבטיח את קיומנו. תמיד אמרנו 'לעולם לא עוד'. לעולם לא עוד זה עכשיו".

כזכור, בהצהרה ביום רביעי נתניהו התייחס לראשונה לחלקו במחדל שהוביל למתקפת הפתע של חמאס, אך נמנע מלקח אחריות: "ה-7 באוקטובר היה יום שחור בתולדותינו. כולם יצטרכו לתת תשובות - גם אני, אבל כל זה יקרה אחרי המלחמה". עוד הוא אמר כי צה"ל נערך לכניסה קרקעית לרצועת עזה, והדגיש על רקע הדיווחים על מעורבות ארצות הברית כי "העיתוי שלה נקבע פה אחד על ידי קבינט המלחמה".

יש לציין כי התדרוכים על אשמת הדרג הביטחוני החלו כבר בימים הראשונים של הלחימה. כך למשל, היה מי שדאג להבהיר כי הדרג הביטחוני עדכן את ראש הממשלה רק בשעה 6:00 בבוקר בנוגע למתרחש, למרות שהמידע היה בידי אנשי הדרג הביטחוני כבר ב-2:00. 

בליכוד טוענים כי מאחורי סדרת התדרוכים המפילים את מלוא האשמה על הדרג הצבאי עומדת סביבתו הקרובה של רה"מ נתניהו.