ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל היום (ראשון) בצעד חריג על הפוסט שפרסם נגד ראשי מערכת הביטחון, בו כתב כי "בניגוד לטענות השקריות לא ניתנה התרעה על כוונת מלחמה מצד חמאס". נתניהו אף מחק את הפוסט בעקבות ביקורת חריפה שהשמיע נגדו יו"ר המחנה הממלכתי ושותפו לקבינט המלחמה המצומצם, בני גנץ, ובכירים נוספים, ביניהם יו"ר האופוזיציה לפיד, חה"כ גדי איזנקוט והשר לשעבר גבי אשכנזי. רבים הופתעו מהתנצלותו של נתניהו, שהייתה חד משמעית, מלאה, כנה ובלי סייגים. בעקבות ההודעה של ראש הממשלה קיבצנו ב"מעריב" את התנצלויותיו של נתניהו לאורך השנים.

"חלק מהם בסכנת חיים מיידית": גוברות הדאגות למצבם של החטופים
מאיר שפיגלר הודיע כי לא יכהן כפרויקטור לניהול ענייני העורף במלחמה

"קפץ לי הגן המזרחי" - 17.3.17

בתום ישיבת ראשי הקואליציה שאל שר האוצר דאז משה כחלון את ראש הממשלה נתניהו מדוע הוא ביקש יומיים קודם לכן לדחות את הקמת תאגיד השידור אחרי שהשניים סיכמו על עלייתו לאוויר. נתניהו השיב לכחלון: "קפץ לי הגן המזרחי".

בהמשך הוא התנצל ואמר: מתנצל על אמירתי אתמול. לא הייתה לי כוונה לפגוע באיש. אני מחובר בנימי נפשי לכל עדות ישראל ומוקיר את תרומתן הכבירה למורשת עמנו ולבניין ארצנו".

מברך את לינוי אשרם לפני צאת השבת - 21.12.2017

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בירך את המתעמלת האמנותית לינוי אשרם לרגל זכייתה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בטוקיו במהלך השבת.

נתניהו זכה לביקורת מצד חברי כנסת של סיעת יהדות התורה ושל יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שכתב "שמח על הזהב של לינוי, עצוב על חילול השבת, שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות, עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני ביקר את נתניהו ואמר כי "המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש, ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת. אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת, כך היה צריך לנהוג גם נתניהו".

נתניהו התנצל בפני חברי הכנסת מהסיעות החרדיות, הבטיח כי "הדברים לא יישנו" והוסיף: "מה שחל על ראש ממשלה חל עליי".

מות יעקוב אבו-אלקיעאן - 7.10.2019

המורה הבדואי יעקוב אבו-אלקיעאן נורה למוות בידי שוטרים במהלך מבצע הריסת בתים ביישוב אום אל-חיראן שבנגב בינואר 2017. ראש הממשלה נתניהו התנצל על מותו של אבו-אלקיעאן במהלך הצהרה שנשא לתקשורת לאחר פגישתו עם ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך, וקרא להקים ועדת חקירה בלתי תלויה.

"יש כאן חקירות פוליטיות, שהיו מזוהמות מהרגע הראשון. תפירת תיקים כשהמטרה היא להפיל ראש ממשלה מכהן. אתמול ראינו שמטייחים חקירות, קוברים חקירות, מכסת"חים אחד את השני והכול למען מטרה פוליטית", אמר נתניהו.

עוד ציין, כי "שאלתי שלוש פעמים וקיבלתי תשובה של המפכ"ל לפיה התברר שזו דריסה, אירוע טרור. אני קודם כל רוצה להביע התנצלות בשמי בפני משפחת אלקיעאן על כך שאבי המשפחה נהרג. אמרו שהוא מחבל, אתמול התברר שהוא לא מחבל. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם ולפגוע בי".

"אמרתי שיש כשלים רבים בעבודת המשטרה, אבל זה יותר גרוע", אמר נתניהו והוסיף: "מח"ש רצו לחקור את האירוע ושי ניצן פרקליט המדינה סירב. הוא שלח אימייל, שבו כתב כי המפכ"ל 'אכן פעל באופן שערורייתי, אך יש אינטרסים של המדינה'. זה הציטוט, שחור על גבי אימייל. הוא אומר עיקרון ישן חדש - 'לא נתניהו לא חוקרים'. ועכשיו אומרים - 'אם זה עוזר לנתניהו, עוזבים'. פרקליט המדינה אומר באימייל שלו שהם קוברים חקירות, מעוותים את הצדק והאמת מסיבות פוליטיות, לפי מה שנוח להם. אתמול נחשפה דוגמה גם לזה".

חיקה את גנץ מגמגם - בחירות 2020

באירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020 הציג ראש הממשלה נתניהו סרטון שבו יו"ר כחול לבן בני גנץ מגמגם, ואף חיקה אותו לאחר מכן. בציוץ שהעלה לטוויטר הביע ראש הממשלה חרטה וכתב כי "דבריי לא התייחסו לאנשים בעלי מוגבלויות כלשהן ואם יש מי שנפגע אני מאוד מצטער על כך".

לדברי נתניהו, "כיוונתי לכך שלבני גנץ אין הישגים, אין לו מה להציע ואין לו מה לומר לאזרחי ישראל". בתוך כך, בריאיון ל"לפני החדשות" אמר בכיר כחול לבן דאז יאיר לפיד כי "זה עצוב, נתניהו רק אומר דברים מגעילים על אנשים, זה סתם מכוער. אבל מקבל את ההתנצלות".

הטבות המס בקורונה - 28.6.20

ועדת הכספים של הכנסת אישרה את בקשת ראש הממשלה נתניהו, לפיה המדינה תשלם את מס הכנסה שהוטל עליו בין השנים 2009 ל-2017, בשל הכנסה הנובעת מתשלומים, שירותים וטובות הנאה למעט משכורת וקצבה.

על רקע הביקורת הקשה בתקשורת על הטבות המס שביקש נתניהו, פרסם ראש הממשלה הבהרה והתנצלות: "הדיון בוועדת הכספים בשבוע שעבר היה בעניין מוצדק אך בעיתוי לא נכון", אמר. "הנושא מוצדק כי אין לחייב אותי בהיטל פרסונלי שמעולם לא הוטל על אף ראש ממשלה אחר, ולכן קבעה ועדת הכספים שאין חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל ראשי הממשלה האחרים. העיתוי לא היה בזמן הנכון ועל כך אני מצר", הבהיר.

קורא לאורנה פרץ "משעממת" - 8.8.21

ראש הממשלה נתניהו היא מעורב בתקרית לא שגרתית עם אחת מתומכיו בקרית שמונה, בזמן שחנך במקום את "ביקורופא", שבא לתת מענה במקום חדר המיון בעיר שנסגר לפני כשש שנים. במהלך דבריו, התפרצה פרץ, תושבת העיר, וביקשה להציף את הבעיות איתן מתמודדים בעיר מבחינת רווחה ורפואה. דבריה של פרץ נבלמו על ידי ראש הממשלה, שאמר כי מדובר ב"דברים משעממים".

כשנה לאחר מכן, ביום כיפור, נפגשו השניים. נתניהו התנצל בפני פרץ  ואמר: "אני רוצה להגיד לך משהו שהכי מדהים אותי. שהיה בינינו מה שהיה, התקשורת חגגה. עכשיו כשאת אומרת את הדברים שאת אומרת לזכותי, פתאום התקשורת חושבת שאת משעממת". פרץ מצידה אמרה לנתניהו כי לאור המתקפה כלפיה במהלך השנה האחרונה, היא "עכשיו אני מבינה את שרה", רעייתו של ראש הממשלה, הנמצאת במרכז הדיווחים החדשותיים. 

דבריה הנוקבים של אורנה פרץ בכנסת: "יכלו לרצוח אותי". צילום: דניאל צירלין

מחקה את נוסבאום ב"נאום ההמלצות" - 22.01.22

בניסיונו של ראש הממשלה נתניהו ללגלג על המלצות המשטרה הצפויות על הגשת כתב אישום נגדו ב'פרשת המתנות', הוא חיקה את כתב המשטרה של חדשות 12, משה נוסבאום.

"הוא יפתח את המהדורה בכותרות מפוצצות" אמר נתניהו. "'המלצות חמורות ביותר. יש לומר, חמורות מאוד. רוצה לומר, מן החמורות שידעה המדינה'".

בנוסף סימן נתניהו באצבעותיו על גבותיו, כמרמז על גבותיו העבות של נוסבאום, שהפכו לסימן ההיכר שלו.

בהמשך התנצל נתניהו בפני כתב המשטרה על שחיקה אותו במהלך נאום ההמלצות.

נוסבאום סיפר בראיון לאילנה דיין בגל"צ: "קיבלתי טלפון ממזכירתו שאמרה כי הוא ביקש לדבר איתי, ואז הוא אמר שהוא לא התכוון". הוא הוסיף כי "אמרתי לו שאני מאוד מעריך את השיחה ושלא נפגעתי מהחיקוי שלי. הוא לא ניסה לומר שזה היה אלתור, לדעתי זה היה מתוכנן". עוד אמר, "אני עושה הפרדה בין הדברים שאמר נתניהו בנאומו, שעליהם יש לי ביקורת קשה מאוד, לבין החיקוי. זה לא יאומן, כל פעם מחדש הגבות שלי מסבכות אותי".