מלחמת חרבות ברזל: יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ פרסם הבוקר (שני) הצהרה ובה התייחס לחברה הערבית בצל המלחמה. דבריו של גנץ מגיעים לאחר שג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בראיון לרשת CNN: "האלימות של מתנחלים קיצוניים לא מקובלת עלינו. לנתניהו יש אחריות לרסן את המתנחלים. אנחנו מצפים שמתנחלים קיצוניים שפועלים באלימות נגד פלסטינים יעמדו לדין".

הכל נכתב, הכל היה ידוע מראש: זו ההתרעה המפורטת שנתניהו קיבל. הוא נפנף אותה
פוטין פתח חזית נגד ישראל? "רוסיה בחרה צד - חלק מציר הרשע"

בפתח ההצהרה אמר גנץ: "אחיי הישראלים, יהודים וערבים. אנחנו במלחמה מול מי שמבקשים להשמיד אותנו, מול מי שרוצים לפגוע בנו. מול ארגון טרור רצחני, שפגע במוסר האנושי, בערכים ההומניים וגם בערכי האיסלאם. כמו תמיד ובמיוחד בעת הזו, חשוב שנזכור שאזרחי ישראל הערבים הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית", הוסיף. "ה-7 באוקטובר היה יום שחור לכל אזרחי ישראל. הרקטות של חמאס נוחתות על הבתים של כולנו".

לאחר מכן המשיך: "אזרחי ישראל הערבים כואבים כמו כולנו, את הטבח הנפשע בילדים, בנשים, ובקשישים חפים מפשע. בשבוע שעבר פגשתי את יוסוף, נהג ההסעות מרהט שחילץ עשרות מהטבח תחת אש. פגשתי עשרות מתנדבים ערבים לצד יהודים, שמסייעים, פרמדיקים שזינקו להציל חיים. שותפות הגורל קיימת".

"אזרחי ישראל, לצד מלחמה בלתי מתפשרת בטרור ובכל תומכיו באשר הם - חובתנו החוקית והמוסרית היא להשאיר זאת לגורמי אכיפת החוק, ורק להם", הדגיש. "המעטים בקרב אזרחי ישראל הערבים, קיצוניים ובזויים, שתומכים בטרור הרצחני של חמאס, שמסיתים או פועלים נגד המדינה, חייבים להיות מוקעים מחברתם ומשטרת ישראל ושב"כ יגיעו אליהם ויטפלו בהם ביד קשה.

אני סומך עליהם, כולנו צריכים לסמוך עליהם. היום חשוב לי להגיד לאזרחי ישראל הערבים – אנחנו במלחמה על הבית, ואתם חלק בלתי נפרד מיושביו. ורק יחד – כל חלקי החברה הישראלית, ננצח ונביא ימים טובים יותר".