ראש המל״ל צחי הנגבי מקיים מסיבת עיתונאים היום (שלישי) בקריה בתל אביב, בה הוא מתייחס למצב הלחימה, ביום ה-25 למלחמת חרבות ברזל.

ראש המל"ל: "טעינו כשהאמנו שחמאס למד את הלקח משומר חומות"

הנגבי: "עד לשעות האלה מתנהלת לחימה בכל הזירות, המטרה המבצעית חד משמעית - להשמיד את השלטונות של החמאס כדי שלא יוצב איום כלפי אזרחי ישראל ברצועת עזה. השלב הראשון הוא שלב הבלימה וטיהור אזור הדרום ממחבלים- השלב הזה בוצע. השלב שמתבצע כעת הוא שלב הפעילות הקרקעית שמתנהלת בצפון הרצועה, והמלחמה היא מלחמה קשה שכרוכה בלחימה עזה. אנחנו נחושים למרות הכאב לנצח. אין לחימה ללא מחיר כואב. מטרה עליונה נוספת היא ליצור את התנאים להשבת חטופינו לביתם. בזירה הצפונית ההחלטה היא להיערך לכל התפתחות לבצע הגנה חזקה באמצעות גיוס מילואים רחב, לפנות אזרחים מקו הגדה כדי לוודא ששומרים עליהם, ולתקוף את האויב ללא היסוס. כדי לוודא את השמדת חמאס כריבון היינו צריכים לבצע תפנית מנטלית".

על הכנסת הדלק לרצועה: "עד כה, יום יום, שעה שעה אנחנו הודפים את הניסיון לשכנע אותנו לאפשר להכניס דלק לעזה. הדלק הוא החמצן לעורכים של חמאס. בהיעדר דלק וחשמל הם נאלצים לצאת מהמנהרות החוצה, אל מעל פני השטח, וזה מקל עלינו להשיגם".

איום החות'ים: "המצב של מתקפות החות'ים הוא בלתי נסבל ונידון אך לא נבהיר בפומבי לאויבינו מה צפוי להם אם ימשיכו במתקפות".

עוד הוסיף: "כל מונחי העבר נעלמו, התפוגגו, אין עוד סבב, אין עוד מבצע או יעדים אמורפיים. ברגע שהעובדה התבהרה שהחמאס הוא דאעש וכמו דאעש אין לו מעצורים, לא היה ספק בליבנו - חמאס על הנהגתו הפסיכוטית חייב לחדול מלהתקיים. בדיונים שמתקיימים כעת יש חילופי השקפות וגישות שונות וגורליות ולא לכולם אותה השקפה אבל בעיצומו של יום - מתגבשת הכרעה שוטפת שאין לאפשר עוד לעולם לארגוני טרור מפלצתיים לשלוט ברצועת עזה". 

לדבריו, "בזירה המדינית, התחייבותו של ביידן לצד ישראל מסייעת לנהל לחימה חסרת תקדים בטרור. הדרך שלנו לשמר לגיטימציה היא על ידי הזרמת סיוע הומניטרי. יש ידידים רבים בעולם שהוכיחו שהם שותפים למטרות הלחימה". 

באשר לעסקה אפשרית של שחרור החטופים מול חמאס, אמר הנגבי כי קטר הוכיחה כי יש לה יכולת ואפשרות להוות צינור שבאמצעותו ארבע חטופות חזרו הביתה. עם זאת, אין כרגע היתכנות לעסקה קרובה באופק. כמו כן, אמר כי "ביום שאחרי חמאס - נידרש לפעולה גם בזירה הצפונית. כעת החלטנו לא לשרת את אויבנו ולהתמקד במאמץ חזק בזירה אחת".

כזכור, הנגבי קיים עד כה מסיבת עיתונאים אחת בקריה מאז החלה המלחמה, ובה התייחס לתוכניות להמשך הלחימה ולנושא השבויים והנעדרים הישראליים שנמצאים בעזה. באותה התכנסות, אמר על החטופים: "ראש הממשלה מינה את גל הירש לעמוד בראש מערך השבויים והנעדרים. גל כדרכו נכנס לנושא הכאוב והקשה הזה במלוא התנופה והמרץ. הוא היה בקשר ככל שהוא יכול עם מרביתן, בוודאי יהיה עם כולן. הוא נפגש מספר פעמים ביום עם ראש הממשלה. לא יכול להגיד שיש משא ומתן, אין לנו דרך לנהל משא ומתן עם אויב שנשבענו למחוק מעל פני האדמה".