במהלך האירוע הקשה שבו נהרגו אתמול לוחמי סיירת גבעתי, סמ"ר רועי וולף מרמת גן וסמ"ר לביא ליפשיץ ממודיעין-מכבים-רעות, בוצע ירי נ"ט לעבר הכח, שפגע בקיר סמוך, וכתוצאה ממנו נגרמה הפגיעה הקשה. 

טילים נגד טנקים (נ"ט) הפכו במהלך השנים לאחד מכלי הנשק הנפוצים והקטלניים ביותר בקרב ארגוני הטרור המאיימים על ישראל מצפון ומדרום. מדובר בטילים שמטרתם להשמיד טנקים וכלים משוריינים אחרים, והם כוללים מנגנוני הנחיה וניהוג עצמי. 

מנסים לחנוק אותנו מדרום: הנשק הקטלני שהעבירה איראן לחות'ים 
רגעי האימה נחשפים: צפו ברקטה מתפוצצת בחוזקה על כביש 4

הדור הראשון של טילי הנ"ט כולל בין השאר את טילי הסאגר, שבהם על הכוון לשלוש על שלוש אלמנטים מרגע השיגור ועד לפגיעה במטרה. בסאגר עשה חמאס שימוש מספר פעמים בעבר, בין היתר במהלך מבצע צוק איתן. 

הדור השני כולל מספר טילים, בהם טילי 9M133 קורנט, שמצויים בידי חיזבאללה שנים רבות, ומאז 2010 גם בידי חמאס. השינוי הוא שהכוון צריך לשלוט על שני אלמנטים מרגע השיגור - הצלב במשקפת והמטרה. 

הדור השלישי של טילי הנ"ט כולל טילים בהם הכוון מתמקד בשני האלמנטים של הדור השני, אבל רק כאשר הוא מכוון למטרה, כך שמרגע השיגור אין צורך בו. טילים אלו נקראים טילי "שגר ושכח", דוגמת הספייק הישראלי. 

השימוש בקורנט ע"י חמאס

כאשר מדברים עם ישראלים על טיל הקורנט, הם בדרך כלל נזכרים במלחמת לבנון השנייה, בה עשה חיזבאללה שימוש מבצעי בטיל פעמים רבות, ואף הצליח לגרום לאבדות בקרב לוחמי שריון. הגרסאות המשופרות של הקורנט, שיוצר במקור על ידי רוסיה, כוללות ראש נפץ קטלני ביותר מסוג טאנדם (במשקל 4.6 ק"ג), והן מגיעות לטווח של למעלה מ-5.5 ק"מ. 

בדצמבר 2010 זיהה צה"ל לראשונה שימוש מבצעי בטיל על ידי חמאס, כאשר פעילי הארגון ביצעו ירי לעבר טנק מרכבה והצליחו לחדור אותו. באפריל 2011 נעשה בו שימוש נוסף, כאשר הפעם נורה טיל מסוג זה לעבר אוטובוס ילדים של מועצה אזורית שער הנגב, מספר דקות לאחר שהתלמידים ירדו ממנו. הנער דניאל ויפליך נפצע באורח קשה ונפטר לאחר עשרה ימים מפצעיו. נהג האוטובוס נפצע באורח קל. 

תיעוד: פגיעת טיל הקורנט של חמאס

לאורך השנים שוגרו טילי קורנט נוספים על ידי חמאס לעבר טנקים של צה"ל, וב-6 ביולי 2012 הצליחה מערכת "מעיל רוח" ליירט לראשונה טיל קורנט בגבול רצועת עזה. 

במבצע צוק איתן ביולי 2014 אירעו מספר אירועי ירי נוספים, אך לא היו פגיעות בנפש, וזאת למרות שטיל קורנט הצליח לחדור נגמ"ש מרכבה, אך לא חדר את השריון שלו. גם במהלך מבצע "שומר החומות" ירו פעילי חמאס טילי נ"ט בשני אירועים נפרדים, בהם נהרג חייל ונפצעו שלושה אזרחים נוספים. לא ידוע בכמה משגרים וטילים, שלפי ההערכות מקורם באיראן, מחזיק חמאס ברשותו כיום.