מלחמת חרבות ברזל: חדשות 12 דיווחו הערב (רביעי) על שורה של אמירות מקוממות של ח"כ שמחה רוטמן. בדיון עם נציגי משרד המשפטים ואנשי שב"כ אמר כי "הדם של הלל ויגל שנרצחו בחווארה אדום יותר מהדם של הנרצחים בשבעה באוקטובר". בהמשך התייחס לפעולות שב"כ ואמר לאנשי הארגון: "אני לא סומך על שיקול דעתכם, עשיתם בעבר שימוש לא ראוי בכלים שלכם נגד יהודים".

בתוך כך, גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עורר סערה, לאחר שאמר בריאיון ל"כאן חדשות" כי "יכול להיות שהיינו צריכים לקבל את המכה הנוראה והכואבת הזאת כדי להיזכר מי אנחנו".

ח"כ רוטמן מסר בתגובה לדיווח: "בעודי נמצא בלוויה של חלל צה"ל, שנפל לצד חבריו מכל חלקי האוכלוסיה בישראל, בערוץ 12 טרחו לייצר עלילת דם שקרית ומסיתה, שלא הייתה ולא נבראה. למען הסר ספק, בשום דרך ובשום צורה, לא בשיחות סגורות ולא בשיחות פתוחות, לא נאמר ואף לא נרמז על ידי כאילו דמו של מישהו אדום יותר מדמו של מישהו אחר, ומדובר בשקר מוחלט.

"מתוך כבוד לחללי צה"ל ולנרצחים בפעולות הטרור, ב-7.10 וקודם לכן, אין בכוונתי להיכנס למריבות ולפילוגים שחלק מכלי התקשורת מעוניינים בהם. לא אתן לשפלות הזו לפגוע במאמציי לאחדות ולקידום החוק למאבק בטרור בשיתוף פעולה, קואליציה ואופוזיציה, יחד עם כוחות הביטחון, כפי שעשיתי השבוע".

גיא פלג, שפרסם את הידיעה הגיב לדברי רוטמן: "מזמין את ח"כ שמחה רוטמן לתבוע אותי על פגיעה בשמו הטוב. בטוחני כי גורמי שב"כ ומשרד המשפטים יבהירו את שנאמר בדיון. אציין כי בניגוד לציוץ של ח"כ רוטמן הוא דווקא שוחח איתי, ארוכות , במענה לפנייתי לפני השידור (עוד לפני שהשתתף בהלוויה). רוטמן בחר שלא להגיב לפרסום בטענה מוזרה, בזמן שאנשיו מנסים לברר מולי אם בכוונתי לשדר הקלטה".