הקונסול הכללי בלוס אנג'לס לשעבר, יקי דיין, שוחח הבוקר (חמישי) עם ענת דוידוב וניסים משעל בתכניתם ב-103FM בעקבות הפרסום בתקשורת האמריקאית, לפיו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם צוותו הבכיר באשר לאפשרות שימיו של בנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל ספורים.

"להחליף את הדיסקט בהקדם": ביקורת חריפה נוספת נגד נתניהו מתוך הממשלה

דיין ציין בפתח דבריו כי "אמרו באתר שהיו שיחות עם גנץ, לפיד ובנט. כבר יש שיחות על היום שאחרי נתניהו בישראל, ברמה כזו שבשיחה בין ביידן לנתניהו עצמו, הוא ביקש ממנו לשתף בלקחים ותובנות את מי שיירש אותו".

הוא הבהיר כי "צריך לומר שהבית הלבן הוציא הכחשה. ייתכן שמחברים פה 1+1 שלא שווים בהכרח ל-2. אני לא חושב שביידן או הבית הלבן מתעסקים עכשיו במי יירש את נתניהו. מצד שני, יכול להיות שבשיחות פנימיות יש הבנה שימיו של נתניהו ספורים". 

בהתייחס לאתר פוליטיקו שפרסם את הידיעה, אמר: "זה האתר הפוליטי הכי רציני שיש בארה"ב, ואני מניח שאכן שני בכירים שוחחו עם האתר. הם לא המציאו את הידיעה הזו. אנחנו יודעים שיש אנשים בממשל שפחות מחוברים לנתניהו, בלשון המעטה". 

כשנשאל האם ארה"ב תתערב בפוליטיקה הישראלית, השיב: "לא, לא כרגע. בוא נגיד ככה, אנחנו אמנם עם זיכרון קצר, אבל ארה"ב התערבה ומתערבת בפוליטיקה הישראלית לא מעט. כשהייתה פה המהפכה המשפטית ארה"ב התערבה לא מעט בעניינים. זה שהיא מתערבת בפוליטיקה בישראל זה לא מפתיע, אבל זה שהיא תעסוק עכשיו במי יחליף את נתניהו - אני חושב שהם לא שם". 

את דבריו חתם באומרו כי "האמריקאים קוראים מצוין את המפה הפוליטית בישראל, ויכול להיות שהם מבינים שנכון לכרגע אחרי המלחמה נתניהו לא יישאר. מכאן ועד להניע מהלך כזה? אני לא רואה את זה קורה כרגע. הם ממוקדים בנושאים הצבאיים והמדיניים, אבל בטח לא בנושאים הפוליטיים כרגע".