"בנק המטרות שלנו בלבנון גדול פי מאה מבנק המטרות בעזה, וכולו מורכב ממטרות צבאיות לגיטימיות שיכאיבו לחיזבאללה. אנחנו מוכנים לשדה הקרב" – כך אמר הערב האלוף במיל' יעקב עמידרור למעריב.

״זוהי קריאת חירום": רגע לפני נאום נסראללה, ההודעה הדרמטית לנתניהו

יעקב עמידרור  (צילום: פלאש 90)
יעקב עמידרור (צילום: פלאש 90)

על רקע ההסלמה בצפון בשעות האחרונות והחשש שמנהיג חיזבאללה חסן נסראללה יכריז מחר בנאומו על כניסה למלחמה נגד ישראל, עמידרור – שמוזכר באחרונה תדיר כאחד מיועציו הקרובים של ראש הממשלה בנימין נתניהו – שולח מסר מאיים וברור לשכנה מצפון.

"חיל האוויר תוקף בעזה כבר כשלושה שבועות על בסיס מטרות שהיו לו מראש. בנק המטרות שיש לנו בלבנון גדול פי 100. ובנוסף, בגלל גודל המרחב, בלבנון ניתן להפעיל בכל רגע נתון יותר מטוסים לעומת בעזה. המשמעות היא שחיל האוויר יכול לפעול בלבנון המון זמן, ובכל פעם הוא ייפגע במטרות צבאיות לגיטימיות שיכאיבו לחיזבאללה".

"בנוסף, ישראל גייסה כבר כ-350 אלף אנשי מילואים שהמטרה העיקרית שלהם היא להיות מוכנים לכך שנצטרך להילחם בלבנון. זה לא דיבורים בעלמא. צריך לזכור שיש כבר כמעט חודש אנשי מילואים בשטח שמתאמנים כמו משוגעים. הם מוכנים לשדה הקרב. הרמטכ"ל רמז על כך היום כשאמר שאפילו לא מחצית מכוחינו מושקע עכשיו בעזה. את מרבית עוצמתו של חיל האוויר ניתן יהיה להפנות לצפון מיד: ברגע שתינתן הפקודה, אלף המטרות הראשונות בלבנון יותקפו".

על רקע הגעתו של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן מחר לישראל והדיווחים כי ארצות הברית צפויה לדרוש מישראל להכריז על הפסקות אש הומניטריות בעזה, מכריז עמידרור כי להבנתו "אין ירידה בעולם בתמיכה בישראל". "נכון, יש הפגנות בקמפוסים, אבל חד משמעית אין ירידה בתמיכה בישראל לא בקונגרס ולא בדעת הקהל האמריקאית", הוסיף, "רק לאחרונה ראש ממשלת בריטניה פיטר סגן שר רק כי העיז להגיד 'הפסקת אש'. מה מתדלק את שמירת האהדה אלינו? גם המידע הנורא שיוצא לעולם על מה שקרה לנו ב-7 באוקטובר, וכן העובדה שאנחנו נענים לדרישות העולם בנוגע להכנסת עזרה הומניטארית כמו מים ומזון. אצלנו אמנם מתווכחים על זה, אבל האמת היא שגם אם ייכנס דלק לרצועה זה לא מה שייקבע את גורל המלחמה. לחמאס לא חסר דלק בכל מקרה. צריך לוותר בתחום הזה כי זה נותן לעולם 'דלק' כדי להגיד שישראל זכאית להמשיך במלחמה".

"לגבי התמיכה המדינית בזירה הצפונית, הוסיף, "זה תלוי איך תתחיל המלחמה. אם נסראללה יפתח בה, אף אחד לא יבוא אלינו בטענות אם נהרוס את חיזבאללה ובדרך נהרוס אפילו חצי מלבנון. בקמפוסים גם קודם לא הייתה לנו אהדה ואין לנו עכשיו, אבל במקומות שחשובים לנו – בדעת הקהל בארה"ב באופן כללי, בבית הלבן ובקונגרס – לא ירדה האהדה לישראל. אנחנו אמנם צריכים לשלם במטבע של סיוע הומניאטרי, גם דלק אם לא תהיה ברירה, אבל עושים זאת בתנאי שלא עוצרים את הלחימה ולא עוצרים את תנופת ההתקפה".

בדבריו הביע עמידרור תמיכה באפשרות שישראל תפתח בעתיד במלחמה יזומה בצפון על מנת להסיר את האיום של חיזבאללה על יישובי הצפון. "באופן אישי אני חושב שאם נצליח במלחמה בעזה, נקבל תמיכה בלתי רגילה בציבור להמשיך את המלחמה נגד חיזבאללה. עכשיו הכי חשוב ללכת בכל הכוח על עזה, כי לכל האזור צריך להיות שניצחנו בנוק-אאוט ולא בנקודות, והמשמעות של זה היא שלחמאס לא תהיה יכולת לאיים על ישראל. צריך ניצחון שייראה בכל האזור. שכולם יראו מה המשמעות של להרגיז את ישראל".