שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן נשא היום (שישי) דברים לאחר פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "חזרתי והבהרתי את זכותה של ישראל להגן על עצמה. זה כולל את הסיוע הנוסף שאנו מספקים דרך הקונגרס", ציין בפתח דבריו. 

משפחתו של החייל שנחטף מחכה לתשובות: "אותו יום נמשך ולא עובר"
כבר לא שואלים את פוטין: הצעד הדרמטי של ישראל בסוריה

עוד הוסיף: "הזכות והחובה להגנה עצמית שייכת לכל עם. אף מדינה לא יכולה ולא צריכה לסבול טבח. שמעתם אותי מדבר על כמה מהסיפורים שהשיראלים חוו. היום ראינו תמונות נוספות שנאספו ע"י הממשלה הישראלית ממצלמות וידאו, חלקן של המחבלים. האחרות, מקהילות שהותקפו. זה מעבר לבינה האנושית לעבד את זה, לעכל את זה". 

בלינקן ביקר בחריפות את הביקורת הבינלאומית כלפי ישראל: "זה מבעית שהברוטאליות של הטבח דעכה כל כך מהר בזיכרון של רבים. אבל לא בישראל ולא באמריקה. 35 אמריקאים נרצחו באותו היום".

יחד עם זאת, חזר על דרישתה של ארצות הברית להמשך העברת הסיוע ההומניטרי לעזה: "לחמאס לא אכפת מרווחת האנשים בעזה, משתמש בהם כמגן אנושי. דיברתי עם נתניהו ובכירים נוספים על צעדים קונקרטיים להשגת היעד. הנשיא ביידן מדגיש כל הזמן את הצורך לפעול לפי הצורך ההומניטרי. הצעדים צריכים להתקיים גם בגדה המערבית".

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,פול)

"עלינו להגיבר את הסיוע לעזה, ולהוציא אמריקאים ובעלי אזרחויות זרות אחרות. הגברנו את המשלוחים מ-0 ליותר מ100. אבל זה עדיין לא מספיק. ישראל העלתה חששות שחמאס ישתמש בדלק שיועבר. אמשיך בדיונים על כניסת סיוע, כולל עזרה מהאום", הוסיף.

באופן אולי מפתיע, בחר בלינקן להעלות שוב את סוגיית שתי המדינות: "ארצות הברית עדיין מאמינה שהדרך הטובה והיחידה היא באמצעות פיתרון שתי המדינות. זו הערובה היחידה לישראל יהודית ודמוקרטית. הערובה היחידה לפלסטינים, שיחיו במדינה משלהם. זו הדרך היחידה לעצור את מעגל האלימות פעם אחת ולתמיד".