בצל המלחמה: ההפגנות הרבות והאלימות נגד ישראל ברחבי העולם, כמו גם העלייה באנטישמיות במוקדים רבים על הגלובוס, הובילה להמלצה החריגה לישראלים, לשקול את נסיעתם לכלל היעדים בעולם. את הממלצה הגישו היום (שישי) בהודעה משותפת המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ. 

בלינקן: "מבעית שהברוטאליות של הטבח דעכה מהר בזיכרון של רבים"
היום ה-28 | נתניהו משיב לבלינקן: "ישראל מסרבת להפסקת אש זמנית שאינה כוללת שחרור חטופים"

בהודעה התייחסו לכך שמוסדות יהודים ברחבי העולם מהווים יעד מרכזי לפגיעה, מה שמגביר את החשש לשלומם של הישראלים, ולא רק במדינות שכבר זכו בעבר לאזהרת מסע. "יודגש כי קהילות יהודיות ומוסדות דת וקהילה (בתי כנסת, בתי חב"ד, מסעדות כשרות ועסקים ישראלים), לצד נציגויות ישראליות ושדות תעופה מהם ממריאות ונוחתות טיסות מישראל, מהווים יעד מרכזי של גורמים אנטישמיים לאירועי מחאה וניסיונות לפגיעה", נכתב. 

בין האזהרות שהוסיפו: "לדחות נסיעות למדינות עם אזהרות מסע, בדגש למדינות ערב והמזרח התיכון, צפון הקווקז ומדינות עוטף איראן. בדוק את מצב המחאות וגילויי האלימות כנגד ישראל ביעד הנבחר, גם במדינות ללא אזהרת מסע ולהימנע מהחצנת סממנים ישראלים ויהודים".

חשוב להדגיש כי לא מדובר באזהרת מסע רשמית לכלל היעדים בעולם. יחד עם זאת, ההודעה החריגה שמזהירה מפני הגעת ישראלים לכלל היעדים בעולם, גם כאלה שלא נחשבו בעבר למסוכנים, מעידה על הדאגה הרבה לשלומם בימים אלו, כאמור בעקבות העלייה המדאיגה במקרי האנטישמיות בעולם.