מלחמת חרבות ברזל: הנסיך הסעודי, עבדול רחמן בן מוסאד, פתח היום (שבת) במתקפה חריפה על מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לאחר הנאום שנשא בנוגע למלחמת חרבות ברזל בעזה.

גלנט בגבול הצפון: "חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון"
לטווח קצר עם מאות ק"ג חומר נפץ: הרקטה שחיזבאללה טען ששיגר | צפו

הנסיך בן מוסעד אמר: "אין ספק שציר ההתנגדות הוא שקר גדול. ל-100 אלף הטילים ולנשק המסיבי שיש לחיזבאללה אין קשר לתמיכה בעניין הפלסטיני. ציר ההתנגדות כביכול עסק במשך שנים בסוגיה הפלסטינית והוא רק אמצעי ליישום האג'נדה של איראן באזור", המשיך. "נאומו של חסן נסראללה בו אמר כי המערכה היא מבצע פלסטיני בלבד ושציר ההתנגדות הופתע מזה, וכל מה שנאמר בנאום הפיל את כל המסכות".

פעילות כוחות ההנדסה בעזה (צילום :דובר צה"ל)

לאחר מכן אמר: "כל האשליות המבוססות על סיסמאות קוניות אמורים ליפול איתו. נסראללה לא האמין לנאומו שלו בעצמו עד שהוא אמר שיש לעשות את כל המאמצים לעצור את המלחמה בעזה. למה אתה אומר מה אתה לא עושה? זה כך כל כך מתועב שאתה אומר מה שאתה לא עושה".

כזכור, נאומו של נסראללה התקיים אתמול על רקע החשש לעימות כולל באזור. במהלך הנאום אמר: "החזית הלבנונית וההסלמה לכל הכיוונים תלויה בשני דברים - מהלך האירועים בעזה והתפתחותם, והשני - הפעילויות של ישראל בלבנון. האפשרות שהחזית הלבנונית תתרחב היא אפשרות אמיתית".

לדבריו, "המלחמה התרחבה ליותר מחזית אחת - אנחנו מצדיעים לצבאות עיראק ותימן שנכנסו ללב המערכה המבורכת הזאת. אין קרב לגיטימי וצודק יותר מבחינה הומניטרית מוסרית ודתית כמו קרב נגד הציונים". לדבריו, "המתקפה ב-7.10 הייתה בתכנון מלא של הפלסטינים וכך גם הביצוע שלה, לפנינו שתי מטרות - הפסקת הלחימה מסיבות הומניטריות והשגת ניצחון של עזה והחמאס, האפשרות שהחזית הלבנונית תתרחב היא אפשרות אמיתית". 

עוד אמר: "ההתנגדות האסלאמית בלבנון (חיזבאללה) מנהלת קרב מול ישראל כבר מה-8.10. הסיבה הראשונה שבגללה פרצה המערכה היא מצבם של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, "שיושבים שנים רבות בכלא". הסיבה השנייה היא המצב בהר הבית, הסיבה השלישית - "המצור על עזה", והסיבה הרביעית - "האיומים על הגדה המערבית של הממשלה הקיצונית בישראל, ההרג היומי והריסת הבתים".