לאחר מאבק של חודשים ובעקבות המלחמה, שר המשפטים יריב לוין הודיע היום (ראשון) לבג"ץ, כי יכנס את הוועדה לבחירת שופטים תוך 15 ימים כדי למנות את התקנים החסרים בעליון, במחוזי ובשלום. התשובה הוגשה על ידי עורכי הדין אוהד שלם ויעקב כרם אשר.

אירוע מזעזע: שלושה גברים נעצרו בחשד לרצח קשיש ביום חתונתו
"לעורר תבהלה": במשטרה מגיבים להודעה שהופצה בציבור

יו״ר ועדת החוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן אמר: "מברך על החלטתו של שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולהוביל מהלכים בהסכמה רחבה. אני מקווה שכלל רשויות השלטון יפעלו בימים אלה בדרך זו, ויימנעו מיצירת מחלוקות חדשות ומהדהוד מחלוקות ישנות. רק ביחד ננצח, בעזרת ה'".

בורות שיגור ומשגרי רקטות של חמאס שאותרו בגן שעשועים ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

ראש האופוזיציה יאיר לפיד שהגיש את העתירה לכינוס הוועדה: "במיוחד בימים קשים אלה אנחנו צריכים מערכת משפט חזקה ודמוקרטיה חזקה. זו העת לכנס את הועדה למינוי שופטים, למנות שופטים ולחזק את מערכת המשפט. כך צריך".

יו"ר ועדת החוקה לשעבר, חה"כ קריב: "הודעת לוין אינה מספקת. שר המשפטים אינו מתחייב על מינוי השופטים בבתי המשפט שפועלים בהרכבים חסרים, ומדבר באופן עמום על קידום העניינים בהסכמה רחבה בלבד. אחרי עשרה חודשים בהם השר לוין גרר את החברה הישראלית למשבר פנימי נורא השר לוין ממשיך במדיניות של מאבקי כוח עם הרשות השופטת. אני קורא לשר לוין להתעשת ולהפסיק לדבר בשני קולות. אזרחי ישראל מצפים ממך להודיע לאלתר שתפעל למינוי השופטים החסרים בבתי המשפט בכל רחבי הארץ".

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: "שר המשפטים יריב לוין קיבל החלטה ממלכתית ונכונה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. זהו הצעד המתבקש בעת הזו".

חברת הוועדה לבחירת שופטים, חה״כ קארין אלהרר: "מברכת את שר המשפטים על ההתעשתות. עדיף מאוחר מלעולם לא שנפעל להצלת מערכת המשפט שקורסת תחת העומס. מצפה שנעבוד במרץ למנות שופטים מקצועיים ועצמאים שיעבדו לטובת הציבור בהקדם המידי.
במיוחד בעת מלחמה".