פרסום ראשון: יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, הגיש היום (ראשון) הצעת חוק לאיסור הכחשת טבח השבעה באוקטובר.

חברת הכנסת הכחישה בשידור את זוועות הטבח - ומנסור עבאס הגיב בזעם
"שר הפצצות הגרעיניות": בעולם לא נשארו אדישים לדבריו של עמיחי אליהו

ח״כ פורר: ״הניסיונות להכחיש ולמזער את אירועי טבח השבעה באוקטובר אינם נסבלים וחייבים לעקור אותם מן השורש ובהקדם. אני מצפה מכלל חברי בכנסת להצטרף להצעתי ומיו״ר ועדת הכנסת לקדמה במהירות האפשרית על מנת שניתן כלים למערכות אכיפת החוק כדי לעצור את הניסיון לשכתב את ההיסטוריה הקרובה״

מדברי ההסבר להצעת החוק עולה: ביום שבעה באוקטובר 2023, בוצע בידי מחבלי חמאס ועוזריהם טבח בתושבי ישראל שגרו בקרבת הגבול עם רצועת עזה. במסגרת זו נחטפו מאות אזרחיות ואזרחים, נשים וגברים, ילדות וילדים. במהלך פריצת מחבלי חמאס ליישובים בעוטף ישראל שבקרבת הגבול, שחטו, רצחו, ביתרו, אנסו ובזזו מחבלי חמאס ועוזריהם בקרב תושבי ישראל רק בגלל היותם ישראלים ורק בגלל היותם יהודים.

כמו כן נכתב כי מדובר במתקפת הטרור הקטלנית והאכזרית ביותר שבוצעה במהלכה נרצחו למעלה מ-1,400 איש ואישה, ובהם גם קשישים ותינוקות, נחטפו מעל ל 240 איש ועוד מאות רבות נפצעו. הכחשת הטבח מהווה ניסיון לשכתב את ההיסטוריה כבר בשלב זה, בניסיון להסתיר, למזער ולהקל בפשעים שבוצעו כנגד העם היהודי ומדינת ישראל. הכחשת הטבח וגילויי תמיכה במעשי המחבלים מחייבים התייחסות מיוחדת, חמורה ומיידית מטעם המדינה.