מספר שבועות לאחר שסיעתו הצטרפה לממשלה בצל המלחמה, גדעון סער התראיין הבוקר (שני) ב-103FM, והתייחס להמשך התמרון הקרקעי של צה"ל. "אנחנו נמצאים בשלב שבו התמרון הקרקעי נמצא היום כבר בתוככי עזה עצמה, ואנחנו נמצאים בשלב של קרבות קשים מאוד והדבר הזה הוא לא אחרי הכרעה, הוא כרגע מתנהל, אבל יש הרג גדול מאוד של מחבלים, יש פגיעה במערכות של חמאס, יש פגיעה גם במערכת של התת קרקע, אבל הקרב הזה עדיין לא הוכרע, הוא בעיצומו", ציין. 

חרבות ברזל - היום ה-31: עהד תמימי נעצרה; 450 מטרות הותקפו ביממה
פיגוע בעיר העתיקה: שני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל ואנוש

כמו כן, נשאל בנוגע לסוגיית החטופים, והשיב: "מתנהלים מגעים כל הזמן בצירים שאי אפשר להרחיב את הדיבור עליהם. שנית, גישתו של סינוואר רואה בחטופים קלף. אין לו רצון כרגע לשחרר ואני לא רואה, גם בראיית היעד הזה, חלופה להחרפת הלחץ הצבאי כדי להביא לשינוי בגישה של סינוואר וחמאס. לכן זה לא נכון שיש פה דבר שבא על חשבון השני כי אין כרגע חלופה ריאלית ולדעתי מי שאומר את זה, פחות מכיר את המצב האמיתי". 

האם יש איזושהי אופציה או לוקחים בחשבון שחלילה החטופים האלה לא יחזרו?
"אנחנו מחויבים באופן מלא ליעד של החזרת החטופים, בין אם בדרך של הזדמנות מבצעית ובין אם בדרכים אחרות שכל הזמן עובדים עליהן. אין שום כוונה לוותר על היעד הזה. יחד עם זאת אנחנו חייבים להבין מול מי אנחנו נלחמים פה. בראייה של סינוואר, מבחינתו אלה קלפים שהוא משתמש לטובת האינטרסים שלו ואנחנו חייבים להבין את הדבר הזה. אינני רואה חלופה לדרך שננקטת ברגע זה". 

התדרוך של רה"מ אתמול שבו יצא שהוא אומר 'צריך לבדוק אחרי המערכה את הקשר בין גילויי הסרבנות למוטיבציה של סינוואר לפתוח במלחמה', האם אתה חושב כמו יו"ר המחנה הממלכתי שאלה היו דברים מיותרים שפוגעים ברוח הלוחמים?
"אני חושב שבכל מקרה זה היה מיותר, כי לכל מה שקדם ל־7 באוק' יהיה זמן אחרי המלחמה. כל עם ישראל מתוח עד הקצה ולכן כל ויכוח על מה היה פה לפני 7 באוקטובר, בעיניי לא רלוונטי כרגע". 

נכנסתם לממשלה, למרות אי האמון האישי שלך בו עוד לפני המערכה, האם אמירות כאלה לא מטילות ספק אצלך בשאלה אם עשיתם את הדבר הנכון?
"אפילו לא לרגע. אנחנו הצטרפנו למען המדינה. אני משוכנע שזה הרגע הכי קשה בתולדות המדינה, מאז מלחמת השחרור. אני חושב שזאת הייתה הנכונה, הפטריוטית, לא הייתה לי שנייה ספק מרגע שקיבלנו את ההחלטה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM.