מאות בני משפחות חטופים ונעדרים מעוטף עזה, הגיעו אתמול למשכן הכנסת, בדרישה לקבל תשובות אודות השבת יקיריהן.

"אחותי הקטנה, קרן שמש, מלאת חמלה ואהבה, שמעה את המחבלים יורים לה מחוץ לבית. היא גיבורה – הספיקה לשלוח לחבריה הודעה קולית 'תפסו אותי'. היא זקוקה לתרופה כרונית ואף אחד לא הגיע אליה", סיפרה ימית אשכנזי, אחות של דורון שטיינברכר, שנחטפה לעזה מביתה שבקיבוץ כפר עזה – "אני פונה מפה לממשלת ישראל ולממשלות העולם: תחזירו לנו אותם עכשיו, היום, אתמול".

"קדושתך יכולה לסייע": הרב הראשי באירופה נפגש עם האפיפיור למען החזרת החטופים

קמליה חוטר-ישי, שחתנה נרצח ביחד עם נכדה הבכור, בעוד שנכדתה, גלי, בת ה-13 נחטפה מביתה בקיבוץ בארי סיפרה: "הם לא הצליחו לפתוח את דלת הממ"ד ואז החליטו לשרוף את הבית על יושביו. האם אם יכולים לדמיין את הבת שלכם, בת 13, בפיג'מה, יחפה בביתה, נחטפת מביתה לעזה? גלי שלנו היא הילדה שלכם. אני עומדת כאן בשם הסבתות, בשם יישובי העוטף ובשם חברי קיבוץ בארי. אני קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו: החזר את כל החטופים בכל מחיר. אתה אחראי להחזיר אותה ואת כל החטופים".

ענבר גולדשטיין, שאחיה שלו ובתו נרצחו, גיסתה ושלושת ילדיהם הנוספים נחטפו לעזה מביתם בקיבוץ כפר עזה, זעקה: "אתם בכנסת, שהידיים שלכם לא אזוקות, האם אתם יכולים להגיד שאתם עושים כל מה שצריך כדי שיחזרו הביתה? אין ניצחון או תקומה למדינת ישראל בלי החזרת החטופים. בראשית נברא את בארי מחדש, נקים את כפר עזה החדשה, ניר עוז תעמוד איתנה. נעשה זאת עם כל בני הברית שאספנו בדרך".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר: "אני עומד פה בלב כבד, למעלה ממחצית מהחטופים נחטפו מחצרנו. בעבורי זה לא רק מספרים, אלא חברים. זהו מחיר בלתי נתפס שאין שום דרך להשלים איתו. לא נפקיד אתכם. ממשלת ישראל הפקירה את קיבוצי העוטף, לא ניתן תלתה להפקיר את חטופינו בעזה".

בתוך כך, נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט נפגש עם האפיפיור פרנצ'יסקוס והעביר לו מכתב רשמי ממשפחות החטופים והנעדרים, בו הם מבקשים: "הפעל את השפעתך על מדינות העולם, בכדי להוביל לשחרור מיידי של החטופים והנעדרים. תדרוש את כניסת הצלב האדום למתן טיפול רפואי מציל חיים לחטופים בעזה".

פגישת האפיפיור והרב הראשי גולדשמידט (צילום: יח''צ)
פגישת האפיפיור והרב הראשי גולדשמידט (צילום: יח''צ)


במכתבם לאפיפיור מציינות עוד המשפחות: "האכזריות של חמאס הביאה לטבח של יותר מ-1,400 ישראלים, עלינו להציל את אלה שעדיין בחיים ואנו מבקשים את עזרתך המיידית. אנו נמצאים בסיוט. כמנהיג מוביל המשפיע על מיליארדי מאמינים ברחבי העולם, אנו מאמינים שתוכל לסייע לנו להחזיר את אהובינו הביתה. כפי בוודאי יודע, הזמן הוא קריטי, שכן עם כל שעה שעוברת, מצבם של בני הערובה מידרדר".

בתוך כך, בני משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן, החטוף בעזה נפגשו באתונה עם נשיאת יוון, קתרינה סקלארופולו. במהלך המפגש המרגש, אורית מאיר, האם של אלמוג, אמרה לנשיאת יוון: "אני פונה אליך כאמא לאמא, אנא ממך, תעזרי לי ותעשי כל שביכולתך ללחוץ על חמאס לשחרר את אלמוג שלי ואת כל החטופים בעזה. יש לך את הכוח והיכולת להשפיע וללחוץ עליהם ישירות או בעקיפין דרך מדינות מתווכות, כמו קטאר ומצרים. עזרי לנו".

נשיאת יוון, שהשיבה לה, אמרה: "ריגשת אותי מאוד. אני מזדהה עם כאבך העצום ומבטיחה לעשות כל שביכולתי, על מנת שבנך וכל שאר החטופים יחזרו הביתה במהרה". משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן גם נפגשה עם נציג הצלב האדום ועם הארכיבישוף של אתונה וכל יוון, לרוניאמוס, שהבטיח למשפחה, כי יחלק את התמונה של אלמוג לכמרים בכל הכנסיות במדינה, כדי שעולם הנצרות יכיר אותו ואת המצוקה של החטופים בעזה.