מלחמת חרבות ברזל: יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, טען היום (שלישי) כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מונע דיונים בהעברות כספים למפונים. "הוא ביקש ממני לא להביא נושאים מלחמתיים לדיון, ואני רוצה לדעת למה", הוסיף: "אני יכול להעלות את זה עוד היום".

כדי למנוע את קריסת השקל: זו כמות הדולרים שבנק ישראל מכר באוקטובר
כלכלה בצל המלחמה: "לא יהיה מנוס מדיון מחודש בתקציב 2024"

יועץ שר האוצר, עומר רחמים, השיב: "ראשית, כידוע אנחנו בעולם של הפרדת רשויות. שר האוצר לא מנחה את ועדת הכספים, אלא אם כן הם מאותה מפלגה".

עוד הוסיף: "אני רוצה לומר איזה דברים קורים היום בניהול המלחמה מהכסף הזה, שקרוי במרכאות קואליציוני, חלק ניכר מהמענה החינוכי במלונות המפונים קורה מכסף קואליציוני, הקמת השכונות הזמניות של המפונים שכולנו מחויבים לתת להם מענה כמה שיותר מהיר, צריכים לקרות מכספי החטיבה היהודית, שחלקם הגדול הוא מהכסף הזה".

בהמשך חזר בו גפני מדבריו ואמר: "בניגוד לפרסומים בתקשורת, שר האוצר מעולם לא ביקש לעכב העברה של שקל אחד למפונים או לכל צורך אחר של המלחמה. הכותרות שיצאו בשמי בעניין הם שקר מוחלט ועיוות של המציאות. שר האוצר יחד עם ועדת הכספים העבירו כבר מיליארדים רבים לטובת צרכי המלחמה, טיפול במפונים ופיצוי עסקים, עצמאיים ושכירים שנפגעים במלחמה וכך יימשך, כל אמירה אחרת הוא ניסיון לעשות הון פוליטי ופילוג בזמן מלחמה".