מלחמת חרבות ברזל: ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שלישי) דברים לציון חודש לטבח של חמאס ב-7.10. ראש הממשלה אמר: "אנחנו מעמיקים את הלחץ על החמאס מדי שעה ומדי יום, חיסלנו אלפי מחבלים למעלה ומתחת לקרקע בהם מבצעי ומתכנני השבת השחורה, אנחנו מגיעים למקומות שחמאס לא חשב נגיע אליהם".

גפני טען שסמוטריץ' מעכב העברות למפונים - ואז חזר בו
באופוזיציה עוקצים את נתניהו: "שיתחיל לדבר בעברית"

עוד אמר ראש הממשלה: "מאז תחילת התמרון השמדנו אינספור מנהרות, בסיסים ומתקנים של החמאס. הייתי עם לוחמינו בצאלים שחלקם היו בעוטף בשבת השחורה ועכשיו נערכים לכניסה לרצועה כשהם מצוידים בשני יתרונות: הלקחים שצה"ל הפיק, והיתרון השני מצוידים ברוח לחימה שאין שנייה לה. יש להם נחישות בלתי רגילה, אמונה ושליחות, הם מגנים על הבית, כל עם ישראל מצדיע להם".

בנימין נתניהו (צילום: Dana Kopel/POOL***POOL PICTURE)
בנימין נתניהו (צילום: Dana Kopel/POOL***POOL PICTURE)

כמו כן, התייחס להסלמה בצפון: "בצפון פועלים בהגנה ובהתקפה, נמשיך להגן על גבולינו. לא נשלים עם מציאות שחיזבאללה וחמאס בצפון עושים כרצונם. אם חיזבאללה יבחר להיכנס למלחמה, הוא יעשה את טעות חייו". על נושא החטופים הדגיש: "שוחחתי עם נשיאת הצלב האדום, דרשתי שיפעלו לשחרר את החטופים כמתבקש בחוק הבינ"ל. דרשתי שיבקרו את כל החטופים, כינסתי את השגרירים הזרים בישראל וקראתי להם להצטרף לקריאה לשחרור החטופים. לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת החטופים. למשפחות החטופים שנמצאות בסיוט מתמשך. שתדעו שאנחנו פועלים בכל האמצעים ובכל החזיתות כדי להשיב את יקירנו הביתה. הפעולה הצבאית היא חלק מהמאמץ".

על הנושא הכלכלי אמר: "לשחרר את כל החסמים ולפתוח את כל הברזים, לדאוג לעסקים, לוודא שאף אחד לא יישאר מאחור, פינינו מעל למאה אלף תושבים מהצפון ופועלים כדי לשקם את היישובים, נותנים תשלום מלא ומוגדל למילואים, לעסקים".

קודם לכן, נאם שר הביטחון יואב גלנט: "אנחנו נמצאים בלב העיר עזה, הם הגיעו מצפון ומדרום והם הסתערו בתיאום מוחלט עם כוחות האוויר והים, הם מתמרנים ברגל, עם טנקים, עם כוחות הנדסה מכל הכיוונים והיעד שלהם הוא כל אחד ממחבלי החמאס בעזה".

"יחיא סינוואר, אותו מחבל שפל שלפני חודש ימים החליט על ההחלטה הרצחנית של התקפה על אזרחים ישראלים אותו סינוואר מסתתר בבונקר שלו, מנותק ושרשרת הפיקוד שלו הולכת ונשחקת", הוסיף, "כוחות צה"ל מסתערים כאשר מפקדים הולכים בראש, שרשרת הפיקוד יציבה ואיתנה, המפקדים מובילים את הכוחות"

לאחר מכן אמר: "כל הלוחמים שלנו זוכרים היטב מה אירע ב-7 באוקטובר, והיום ב-7 בנובמבר הם הולכים לעבר המשימה שלהם לפרק את שרשרת הפיקוד של החמאס ולהביא למצב שונה ברצועת עזה אנחנו נלחם עד שנשיג את המטרות, עד לניצחון ועד להשבת החטופים בחזרה לביתם".

שר הביטחון יואב גלנט  (צילום: אבשלום ששוני)
שר הביטחון יואב גלנט (צילום: אבשלום ששוני)

"עזה היא בסיס הטרור הגדול ביותר שבנה האדם אי פעם, כל העיר היא בסיס טרור אחד גדול. מתחת לקרקע מנהרות שמתחברות לבתי חולים, בתי ספר, יש בתוכם חדרי קשר, חדרי תחמושת ולינה והכל כדי לשמש כבסיס לטרור ממנו אפשר לפגוע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. אנחנו הולכים ומתקדמים והכוחות שלנו מצפון ומדרום מתקדמים ופועלים ללחימה בשטח הבנוי. היום ראינו אזרחים עזתיים עוזבים ונעים דרומה לכיוון חאן יונס ובריח. אני קורא לכל אזרחי ותושבי רימל צאו לכיוון הים ונועו דרומה לכיוון בטוח יותר", ציין גלנט.

"לאחרונה נשמעות המילים הפוגה הומניטרית יותר ויותר, אני רוצה לומר לכם שעבורי הפוגה הומניטרית זה קודם כל החטופים שלנו, הנשים, הילדים והזקנים שלנו קודם כל", הבהיר שר הביטחון, "לא תהיה הפוגה הומניטרית בלי החזרת החטופים. עבורי אי אפשר לעצור את הלחימה הזאת עד שנגיע להישגים שלנו, המלחמה נכפתה עלינו אין עצירה עד לניצחון על החמאס ועד להשבת החטופים".

בני גנץ (צילום: גלעד קוולרצ'יק)
בני גנץ (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

בנוסף, עלה לנאום יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ  ואמר: "לפני חודש – הופתענו. ואז קמנו, נלחמנו, בלמנו, התאחדנו. כל כך הרבה גיבורים, כל כך הרבה מתגייסים, כל כך הרבה ישראלים קמו מהאסון – כדי להגן על הארץ הזו".

"במלאות 30 יום, אנחנו נלחמים ומתאבלים. בונים מצבות ליקירינו, וקיר ברזל מול אויבינו. עם שלם נושא את הדאגה ומחבק מעל 200 משפחות שבנותיהן ובניהן בשבי", אמר והוסיף: "אני מבטיח - נעשה הכל כדי להביא אותם הביתה – בכוח ובמעשה מדיני. נילחם במי שצריך, ונדבר עם כל מי שאפשר. לא נוותר על הסיכוי להחזיר אף אחת ואף אחד.

"אני מבין וכואב את כל הקשיים: של המפונים, של בעלי העסקים, וכמובן של משפחות החטופים והנעדרים, המשפחות שאיבדו את יקיריהן ואלו שמתמודדים עם פציעות בגוף ובנפש. החברה הישראלית עומדת בגבורה במבחן הבגרות שלה".

לבסוף פנה לציבור בבקשה: "אני מבקש להגיד לכל חלקי החברה - יהיה זמן להפגנות, לדיונים, לתחקירים - על הכל. כעת הזמן להילחם ולנצח - רק זה".