בצל המלחמה: היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה הערב (שלישי) כי היא מקפיאה את כל הכספים הקואליציוניים.

בהודעה כתבה היועצת המשפטית כי "יישום ההסכמים האמורים בידי הרשות המינהלית מחייב שורה של צעדים לרבות בחינה משפטית ומקצועית. לנוכח האמור לעיל, ההליכים המנהליים האמורים, ובכלל זה הבחינה המשפטית הנדרשת ליישום הסכמים פוליטיים, הלכה למעשה, מוקפאים".

"בקצרה ייאמר שנוכח מלחמת "חרבות ברזל", החליטה הממשלה כי התקציבים שיועדו ליישום הסכמים פוליטיים, אשר טרם הוקצו או שטרם התקבלה לגביהם התחייבות, מהווים מקור תקציבי למימון צרכים הנובעים מהלחימה. כפי שיפורט להלן, בהמשך לכך הונחו המשרדים בהחלטות ממשלה להימנע מהתחייבויות חדשות העלולות להביא לכך שלא ניתן יהיה להקצות תקציבים אלה לצרכים האמורים. ככל שהממשלה, או שר
משרי הממשלה, יבקשו לעשות שימוש אחר בכספים, תידרש החלטת החרגה מפורשת של הממשלה מההחלטות כאמור. במסגרת זו יישקלו נימוקי החרגת התקציבים אל מול צרכי המדינה בתקופת המלחמה".

בסיום כתבה: "הממשלה הנחתה להשתמש בתקציבים שיועדו ליישום הסכמים פוליטיים בעלי משמעות תקציבית לצורך מימון צרכים הנובעים מהלחימה וכדי ליישם את החלטתם בעניין זה, הונחו המשרדים בהחלטות הממשלה להימנע מהתחייבויות חדשות העלולות להביא לכך שלא ניתן יהיה להקצות תקציבים אלה לצרכים האמורים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "מברך על הוראת היועצת המשפטית לממשלה להקצות את כלל הכספים הקואליציונים לטובת צרכי המלחמה ותושבי העוטף. מוטב היה שההחלטה הייתה מתקבלת כבר לפני חודש על ידי הממשלה".

התנועה לאיכות השלטון מברכת על החלטת היועמ"שית להקפיא את הכספים הקואליציונים: "התנועה לאיכות השלטון, אשר עתרה לבג"ץ נגד המשך חלוקת הכספים הקואליציוניים, ואף עזרה בניסוח הצעת חוק בנושא, מברכת את היועמ"ש על שהשיבה את קול ההגיון והודיעה על הקפאת הכספים הקואליציוניים".

"מדובר בהחלטה חשובה ביותר- באין אף מבוגר אחר בממשלה, טוב שהיועצת המשפטית לוקחת את האחריות אליה ועוצרת את שעורריית חלוקת הכספים הקואליציוניים. אל מול אוזלת הידיים של השירות הציבורי, מפגינה היועצת המשפטית אומץ ונחישות, ומדגישה את הצורך בשירות ציבורי עצמאי, חזק והגון".