קבינט המלחמה המצומצם צפוי להתכנס הערב (רביעי) בשעה 20:30 בפיקוד מרכז. הדיון צפוי להתמקד בהרחבה במצב ביהודה ושומרון, זאת לאחר מספר פיגועים וניסיונות פיגוע שהתרחשו באזור בימים האחרונים, ובניית התוכנית המקדימה, המענה לתסריט הדומה למה שקרה בדרום ב7.10: פריצה ליישובי יהודה ושומרון.

נזכיר כי בתחילת השבוע, בשיחה עם הכתבים המדיניים, גורם מדיני התייחס לנושא ואמר כי: "אנחנו לא עורכים לאלפי פלסטינים פורצים לכפר סבא מקלקיליה. גם באיו"ש צריך מענה. האפשרות של היפוך קנים עומדת לנגד עינינו".

על פי הגורם המדיני, רה"מ נתניהו ביקש מהצבא תוכנית לפעולה מסיבית במקרה של אירוע דומה ל7.10, ביהודה ושומרון. "מדובר בתרחיש של אלף איש שבאים מול יישוב בכניסה מסיבית. צריך ליצור מענה ביו"ש במקביל לפעולות נגד פשיעה לאומנית". הערב הנושא יעלה, כאמור, לדיון של קבינט המלחמה.

עוד ידון הקבינט בהמשך הלחימה בעזה ובסוגיית ההפוגה בלחימה. לאחר שהנשיא ביידן אישר כי בשיחתו האחרונה עם רה"מ נתניהו ביקש הפוגה בלחימה, גורמים ישראלים מבהירים: "עדיין מדובר לא בלחץ, אלא בבקשה. הקו שלנו לא התשנה, ההפוגה תישקל רק תמורת שחרור חטופים. יש לנו , לישראל ולארה"ב, 99% הזדהות ושותפות באינטרסים. אנחנו בהחלט לוקחים בחשבון את אותו האחוז של השיקולים האמריקאים שהם שונים מאלה של ישראל".

במהלך היום, לקראת כינוס הקבינט, נתניהו צפוי להיפגש עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון. הפגישה תהווה חלק מביקור של קבינט המלחמה בפיקוד המרכז, לנוכח ההתרעות של גורמי הביטחון להסלמה ביטחונית חמורה ביהודה ושומרון. כחצי מיליון תושבי יהודה ושומרון נמצאים בקו ההגנה הראשון, תחת איום מיידי שהם יהיו הזירה הבאה.

אתמול ראשי הרשויות ביו"ש נפגשו עם שר הביטחון גלנט והציפו בפניו את ההתרעות הביטחוניות והחששות החמורים מפני התרחישים הדומים למתקפת חמאס בדרום ב7.10.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו לביקורת על פגישת נתניהו עם ראשי הרשויות באיו"ש: "ראש הממשלה נתניהו כבר נפגש עם חלק מראשי רשויות העוטף ושוחח עם כל ראשי הרשויות בטלפון עם פרוץ המלחמה. בשליחותו של ראש הממשלה, מנהלת תקומה ומנכ״ל משרד רה״מ עומדים בקשר רציף עם ראשי הרשויות בעוטף. רה״מ נתניהו קיים פגישה במנהלת תקומה בנושא זה. 

"אתמול, טרם הפרסום, ביקש רה״מ לזמן פגישה עם כל ראשי הרשויות בעוטף ביום שישי הקרוב. הפגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון מתקיימת היום כחלק מביקור של קבינט המלחמה בפיקוד המרכז, לנוכח ההתרעות של גורמי הביטחון להסלמה ביטחונית חמורה ביהודה ושומרון".

קודם לכן, הקבינט הכלכלי יתכנס אחר הצהריים וחבריו ידונו במחסור בכוח אדם, בייחוד בענף הבנייה. ישקלו להכניס מספר כלשהו של עובדים פלסטינים מיו"ש. נשקלת גם האופציה לתת מענקים לעובדים ישראלים כדי שיעבדו בעבודות הבנייה.