ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) שוחחה היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על בקשותיו של נשיא ארה"ב ביידן להפוגה הומניטרית בלחימה ועל הבקשה לא להפציץ את הבית החולים שיפא בעזה בו ממוקמות מפקדות של החמאס.

לאחר שהכחישה את הטבח: ח"כ חטיב יאסין ביקשה לצפות ב"סרט הזוועות"
ח"כ מהציונות הדתית: "אנחנו לא מצליחים להשיג את כל מה שאנו רוצים"

"ה' יקום דמם של חיילנו הגיבורים שנפלו במלחמת קיום ושאף אחד לא יספר לכם אחרת", אמרה. "ובגלל שאנחנו במלחמת קיום שמנסים ככה להקטין את עוצמתה,  אני מזכירה שצריך להתכנס לזיכרון שכמעט כבשו לנו את קיבוצי הדרום ושלושה ימים לקח לנו לטהר אותם לשליטה ריבונית ישראלית. קיבלנו סטירת לחי מצלצלת, אנחנו במלחמה על השבת הביטחון כפי חובתינו כמדינה לאזרחים, כי לאף אחת מאיתנו אין תחושת ביטחון, נשברו לנו כל המיתוסים הבסיסיים. אל מול הטרגדיה האדירה הצבא עלה מאפס למאה ואנחנו פזורים בדרום ובצפון, ולדעתי גם מגזרת איו"ש עלולה להיפתח עלינו רעה ואני מזהירה כל הזמן, אל תתבלבלו".



עוד אמרה: "רק הבוקר רשמתי שהרשות הפלסטינית מבצעת פיגוע טרור בהיבט של שריפת פסולת רעילה שריח הפסולת מגיע לגבעת שמואל, פ"ת, קריית אונו, אנחנו לא יכולים לנשום בחוץ. זה לא ייאמן והכל בחסותינו. הצבא יודע לעבוד מעולה והמפקדים שלנו שפזורים, אמיצים מאין כמותם. אבל, הניסיון להנמיך מעצמת חשיבות המלחמה הזאת, להשבת חוסנה של המדינה בעיני אומות העולם ובעיני אויבינו בראש ובראשונה. אתה שומע ראיונות של פעילי טרור שהצבא זה לא מה שהיה פעם. הצבא הוא לא רק מה שהוא היה, הוא ועוד איך מה שהוא היה - הוא פשוט צריך לקבל פקודות מתאימות מהדרקטיבה".

על הרצון והצורך להפציץ את בית החולים שיפא אמרה: "מי שמרחם על אכזרים, מתאכזר לרחמנים. לצערי אינני חברת ממשלה, אני בכנסת אבל במלחמה החלטות הממשלה לא מגיעות לתיקוף הכנסת כך שלא משנה מה אומר ואצעק בוועדת חוץ וביטחון כמעט מדי יום, ואני אומרת לכם שעל פי דיני הלחימה הבינלאומיים באמנות ז'נבה - נכון שאסור להפציץ מקורות דלק או בתי חולים, אלא אם הוכח שהם תומכות או מהוות גורם או בסיס לפעילות טרור".

"לא רק שבית החולים שיפא הוא מקור להסלקת חומרי נפץ בכמות אדירה ומקום ישיבתם של חמאסים ובכירי חמאסים", הבהירה, "יש גם פתחי מנהרות, לא רק שזה לא אסור - זאת חובה! כמובן תוך הודעה מראש. אבל למה לי לסכן את החיילים שלי בכניסה רגלית לבית החולים? אם חמאס משתמש באנשים כמגן אנושי, אנחנו הצענו פתרונות חלופיים, להקים בית חולים שדה בדרום הרצועה, אבל אני אסכן חיילים בכניסה לבית חולים ששם החמאסניקים יצאו כמו מקקים מחורים? לא! עוצמתינו היא כזו שצריכה להיות גם בהתייחס להצעות של נשיא כזה או אחר או דיפלומט או מדינה".

"אמריקה מכבדת אותנו ומזדהה איתנו מאוד אבל זה לא 100% חפיפת אינטרסים. לארה"ב יש אינטרס גדול להיות איתנו בקשרים מאוד טובים כי אנחנו מעצמה מצוינת במזרח התיכון, ובתוך הכאוס של הים הפרסי והאזור, יש אינטרס גדול לארה"ב גם להיות איתנו בקשר טוב, אנחנו מעצמה מצויינת שהולכת איתה יד ביד. אז נכון שאנחנו מקבלים מהם, ובגלל זה לצערי הרב פתחנו מסדרון הומניטרי וסיפקנו סחורות ומנענו מצור שהיה עשוי להוביל אותנו למודיעין ולשיתוף פעולה להחזרה החטופים. כי ברעב וצמא לא רק היינו פוגעים בחמאס, היינו גורמים לשיתוף פעולה מאנשים שהיו מוסרים לנו מודיעין. אתה מדמיין שאם אני אתחנן לחמאס הם יחזירו לי חטוף? לא".

על הצפי להקמת חקירה ממלכתית ועל ראיונו של ראש הממשלה נתניהו ברשת ה-ABC שבו לקח אחריות הגיבה: "כל הכבוד, לראש הממשלה באמת יש אחריות קונסטרוקטיבית על כל דבר שקורה במדינה, מה זה בושה? נתניהו לא אשם בתמונת מודיעין שצוירה בפרדיגמות שגויות בעליל. הוא לא אחראי על נתקים של אינפורמציה, הוא לא אחראי על מתי עלה מטוס - אבל יש לו אחריות קונסטרוקטיבית. אני לא חושבת שגם לי יש אחריות קונסטרוקטיבית? אם אני שלושה ימים מזהירה על יסוד מקור שלי שיש פעילות ארטילרית בעזה והתאמנות כדי לפגוע במעוזות צבאיים ונאלצת כבר לכתוב בטוויטר כי אף אחד לא מקשיב, גם לי יש אחריות, אולי הייתי צריכה לצעוק יותר או לעשות יותר".

עוד הוסיפה: "גם ראש מל"ל התראיין שבוע לפני המאורעות ואמר שהוא מודע לזה שהרש"פ מעבירה כסף לחמאס אבל זה הרע במיעוטו. כל הפרדיגמה של תמיכה כלכלית תמורת שקט זו פרדיגמה הזויה וקיבלנו אותה לפנים במלוא הזוועה. בוודאי שצריכה לקום וועדת חקירה ממלכתית, כולנו צריכים לתת דין וחשבון, כל המערכת. אני בעצמי אוספת עדויות וחומרים. אחרי המלחמה כשננצח נעסוק בזה".

גוטליב חזרה והתייחסה לבקשותיו של ביידן להפוגה בלחימה: "אסור לנו למצמץ אפילו לשנייה. האתוס והתפיסה של החמאס את עצמם כרגע, זה נקרא תודעת ניצחון. זה ארגון שיהיה מוכן לסיים עד אחרון חייליו ועד אחרון הטרוריסטים שלו כי הוא מרגיש שהוא התחיל את המלחמה הזאת בתמונת ניצחון שהעולם הערבי לא ידע שנים".

על החלטת היועמ"שית לגבי הכספים הקואלציוניים המוקפאים: "היא הבהירה את עמדת הממשלה, לא התערבה בהחלטה, היא אולי רוצה לקחת את התהילה. הממשלה כבר החליטה שכספים קואליציוניים יתועלו כמו שצריך לתמיכה בעוטף ולהתמודדות עם נזקי המלחמה. יותר מזה - מוטב יעשו משרדי ממשלה שלא עובדים להעביר את כל התקציב שלהם לתמיכה בעוטף ובאזרחים. אני אומרת לשר סמוטריץ', ממילא לא נוכל לברוח מהגדלת הגירעון לכן תפתח את הכיס ותסיט את הכספים לטובת תמיכה בציבור, בשכירים ובעצמאיים כי עצמאיים הם הגוף היצרן שמחזיק את המשק. אנחנו במלחמה קיומית אין ברירה".

עריכה: אריק ברח"ד