לראשונה מזה 4 שנים, השר גדעון סער התראיין היום (רביעי) לבועז גולן בערוץ 14, והתייחס לקשר עם נתניהו מאז הקמת ממשלת החירום: "אני שלם עם ההחלטה להצטרף לממשלה. הקשר שלי עם נתניהו בתקופה הזו הוא טוב וענייני ונפגשנו יותר מפעם אחת. אני קורא ליאיר לפיד ואביגדור ליברמן להצטרף אלינו".

סערת הכספים הקואליציוניים: "אנשים נשארו בלי כלום והאוצר משחק משחקים"
ח"כ מהציונות הדתית: "אנחנו לא מצליחים להשיג את כל מה שאנו רוצים"

מה משמעות התחממות היחסים בין סער לנתניהו? כפי שפורסם במעריב, עוד לפני מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" בעקבותיה, שותפות סער-גנץ עלתה על פרשת דרכים כאשר עלו דיווחים ושמועות על קרע הולך ומעמיק בין בני גנץ וגדעון סער. הרקע: אי קיום ההסכם הפנימי ביניהם, שעיקרו הקמת הוועדה שתקבע את מנגנון הפריימריז להרכב רשימת המחנה הממלכתי.

בנוסף, מאז פרוץ המלחמה, פתח ראש הממשלה נתניהו בקרב על דעת הקהל ונגד הדרישה להדחתו המיידית ההולכת ומתרחבת, זאת על רקע טענות בכירים לפיהן כבר ידוע להם על לפחות 10 חברי סיעת הליכוד שביום הראשון אחרי המלחמה יהיו מוכנים לתמוך באי אמון קונסטרוקטיבי כדי להפיל את נתניהו בלי להוביל להקדמת הבחירות. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נתניהו, שער לטענות הללו, דואג מאז הקמת ממשלת החירום כאמור לטפח מחדש את יחסיו עם יו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער. על פי כמה מקורות, נתניהו מאוד משקיע ב"תוכנית סער" - וגם דואג לכך שהתדרוכים על התחממות ניכרת ביחסיהם יגיעו לתקשורת.