מלחמת חרבות ברזל: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה היום (רביעי) במכתב לראש המל"ל, צחי הנגבי, בבקשה לכנס את הקבינט המדיני-בטחוני ולדון בהצעת חוק "עונש מוות למחבלים" של עוצמה יהודית שאושרה בקריאה טרומית בכנסת.

תיעוד חדש חושף: כך חמאס מנצל בתי חולים, מסגדים ובתי ספר למטרות טרור
אונס והתעללות אכזרית: העדויות המטלטלות של ניצולי השבת השחורה

השר בן גביר כתב במכתבו אודות המתקפה של חמאס על ישובי הדרום בשבעה באוקטובר, כי "לשמחתנו, מרביתם של הנאצים שלקחו חלק במתקפה הנפשעת חוסלו ע"י כוחות הביטחון ואזרחים קדושים שמסרו את נפשם. עם זאת, מאות נאצים שביצעו פשעים כנגד האנושות באוכלוסיית ישראל נתפסו בחיים וממתינים להליך משפטי בעניינם". 

בהתאם לכך, הוסיף בן גביר: "נדמה לי שהיום כמעט לכולם ברור כי צו השעה מחייב להטיל גזר דין מוות על מחבלים שבאים להשמיד להרוג ולאבד את אזרחי ישראל, אנשים נשים וטף".

תיעוד בו רוכזו עיקרי הדברים מתוך חקירתם בשב"כ של מחבלי חמאס (צילום :דובר צה"ל)

בן גביר ציין, כי בהסכמים הקואליציוניים בין עוצמה יהודית לליכוד סוכם על חקיקת חוק עונש מוות למחבלים, וכי החוק כבר עבר במליאת הכנסת בקריאה טרומית לפני שבעה חודשים בהצעה שהוגשה על ידי ח"כ לימור סון-הר מלך

אולם לאחר מכן, נציגי המל"ל ביקשו את עמדות גופי מערכת הביטחון על מנת לקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני בנושא. חודשיים לאחר שהחוק עבר, פנה השר בן גביר להנגבי לקיום הדיון בקבינט, אולם מאז ועד כה טרם התקיים דיון. לאור זאת, ביקש השר בן גביר לכנס את הקבינט ולקיים את הדיון דיון בנושא כעת.