יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן הגיש הבוקר (חמישי) באמצעות עורך דינו אבי סגל תביעה בגין לשון הרע על סך למעלה ממיליון שקלים נגד העיתונאי גיא פלג וחברת החדשות, זאת בטענה "שלא התנצלו ואף חזרו על ציטוטי כזב מרושעים שהדעת והנייר אינם סובלים אותם שיוחסו לחה"כ רוטמן". 

במערכת הפוליטית זועמים על הצלמים מעזה שתיעדו את הטבח: "אינם שונים מהמחבלים"
"נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות": דבריו למעריב עוררו זעם - והשר מיהר להתנצל

כזכור, גיא פלג פרסם ב"חדשות 12" בשבוע שעבר כי במהלך ישיבה אמר רוטמן: "הדם של האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בחווארה אדום יותר מהדם של הנרצחים ב-7.10", מה שעורר סערת ענק.

בכתב התביעה צוין כי "...הכתב גיא פלג פנה אל התובע לקבל את תגובתו טרם הפרסום והתובע אמר לו במפורש ובאופן חד משמעי כי הדברים כוזבים וכי המצוטט בשמו לא היה ולא נברא.".

בכתב התביעה המכוון גם כלפי פעילי הרשתות החברתיות איתי ורד, שלומי אלדר, דן עדין ורן הר נבו שפרסמו שורה של ציוצים המהדהדים את הציטוט עבור עשרות אלפי עוקבים, דורש חה"כ רוטמן הסרת כל הפרסומים ביחס לציטוט הכזב ופרסום התנצלות מטעם כל אחד מהם לצד תשלום פיצויים בסך כולל של 1,091,300 ש"ח. 

חה"כ רוטמן מציין בכתב התביעה כי "כל סכום שיפסק על ידי בית המשפט בגין תביעה זו יועבר ישירות ליישובי ותושבי עוטף ישראל שבדרום שנפגעו ופונו מביתם בעקבות מתקפת הטרור האכזרית בשביעי לאוקטובר".