עם כניסתה של ישראל ליום ה-34 למלחמה שוחח היום (חמישי) חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד), לשעבר יו"ר ועדת חוץ וביטחון, עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM על המשך הלחימה בעזה וגם בגזרה הצפונית, על האפשרויות השונות לשחרור החטופים, התחושה כי לא היה מודיעין לפני טבח ה-7 באוקטובר והכספים הקואליציוניים שעדיין לא שוחררו: "ראש הממשלה אומר להעביר את הכספים והם שמים עליו פס - הוא לא מתפקד, מפחד על הקואליציה שלו".

היועמ"שית לנתניהו: "כנס את ישיבות הממשלה, הימנע מתקנות שעת חירום"
עם רימון ביד בדרך לקיבוצים: התיעוד המחריד שחרץ את גורלו של הצלם מהשבת השחורה

"זה לא נכון שלא היה מודיעין, היה מודיעין, השאלה איך מפרשים אותו ואת הכוונות והדברים האלה יחקרו היטב ויהיו הרבה מאוד מסקנות, אבל כרגע אני מבקש דבר אחד - תסמכו על המודיעין כי אין לנו משהו יותר טוב מזה, אנחנו לא עוסקים בהטלת קוביה, אנחנו מבססים את ההחלטות שלנו במודיעין. המודיעין יכול לטעות והוא טעה בענק, צריך לתחקר את זה, אבל לא צריך לשפוך את התינוק יחד עם המים בעניין הזה ולהמשיך לסמוך על המודיעין המצוין שיש לישראל בהרבה מאוד תחומים".

בהמשך התייחס חבר הכנסת לאפשרות לשיתוף פעולה עם קטאר ליצירת הפוגה הומניטרית בתמורה לשחרור של 15 חטופים: "קטאר זו מדינה מסובכת ובוודאי שלא היינו יושבים איתה לשתות קפה בבוקר ולרכל איתה, אבל היא כנראה האופציה היחידה להחזיר את הכמעט 250 אנשים שנמצאים כרגע בעזה, ולכן אנחנו צריכים לעשות כל מה שניתן כדי להחזיר אותם ולבלוע את הרוק. לדעתי צריך להחזיר את כולם במכה אחת, אם זה יהיה בטיפין טיפין הם יכולים למשוך אותנו שנים ולהתעלל בנו נפשית ורגשית ולהתעלל במשפחות. צה"ל פועל מצוין ברצועת עזה ואני חושב שסוגרים עליהם והם מבינים את החנק. הם יצטרכו לקבל החלטה אם הם רוצים שקצת נרפה מהם או שלא, ואנחנו צריכים להיות נחושים, לא להתפתות, להביא את כולם הביתה".

על העסקה המוצעת על ידי החמאס לשחרור כל החטופים בתמורה לשחרור כל האסירים הביטחוניים אמר, כי "אנחנו צריכים להחזיר את החטופים שלנו הביתה, נקודה. לפני שנחזיר אותם לא נוכל להגיד שהצלחנו במלחמה, לכן ברור שיש מחיר ויש לנו אחריות לאזרחים ולחיילים שנחטפו שם בגלל כשלים של המדינה. והמדינה אם רוצה ואם לא, נעים לה או לא נעים לה, צריכה לעשות הכל כדי להחזיר אותם". 

לאחר מכן התייחס להתנהלות בגזרה הצפונית ואמר: "צפונה מתנהלת מלחמה. אנחנו תוקפים ותוקפים חזק אפילו, יש להם הרבה אבדות, גם לנו לצערי הרב. אנחנו ממוקדים עכשיו בדרום וערוכים מאוד לצפון ואנחנו נחליט אם ומתי נעשה את זה, ואם הוא (נסראללה) יחליט, אז הוא ישלם את המחיר. אנחנו לא חייבים לשחק לפי החוקים שלו, אנחנו ערוכים לכל תרחיש שם, אם נצליח להרחיק אותם מהגבול בלי מלחמה, ואם לא נצטרך לחשוב מה עושים".

נאום נסראללה (צילום:  REUTERS/Mohamed Azakir)
נאום נסראללה (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

לסיום התייחס בן ברק לסוגיית הכספים הקואליציוניים והתנהלותו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אני חושב שיש כאן התנהלות שערורייתית של הממשלה, היא לא מבינה את האירוע, וגם כשהיא מבינה, היא לא יודעת לתפקד בתוכו. זו ממשלה כושלת, ככל שהיא תעלם לנו מהעולם יהיה יותר טוב. חבל עכשיו שכאילו אומרים שתוך כדי מלחמה אסור, אני מבין את זה אבל היא צריכה להתעשת, צריכים להעביר את הכספים כאן עכשיו ומהר. ראש הממשלה אומר להם לעשות את זה והם לא עושים את זה, שמים עליו פס. אני למד מזה שראש הממשלה לא מתפקד, ראש הממשלה מפוחד, הוא שומר על הקואליציה שלו ולא מוכן להפסיד את הסמכות שלו".

"זה מאוד עצוב מפני שאתה מבין בעצם מי שולט בממשלה ואלו שתי מפלגות מאוד קיצוניות שאלו עוצמה יהודית והציונות הדתית", ציין והסביר: "כשאני אומר הציונות הדתית זה לא מתחלק לי טוב בגרון כי זו לא הציונות הדתית האמיתית, זה פלג חרד"לי של הציונות העדתית המאוד קיצונית ולכן אין לי בעיה עם אידאולוגיה - יש לי בעיה עם פאשיזם וגזענות. עם אידיאולוגיה אפשר להתווכח זה לגיטימי, כן התנחלות לא התנחלות זה ויכוח לגיטימי. אבל קיצוניות ויש כאלה שאפילו רואים במלחמה הזאת הזדמנות להשליט את האידאולוגיה שלהם, אתה רואה את הקמפיין המתוזמר של 'כל הערבים אותו דבר', אז אתה מבין שיש אנשים שתופסים טרמפ על המלחמה הזאת ורוצים להגיע כאן לתוהו ובוהו".

סייע בעריכת הכתבה: אריק ברח"ד, 104.5FM