ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים לשחרור חלק מהחטופים השבויים בידי חמאס, הבהיר היום (חמישי) בכיר אמריקאי ששוחח עם CNN כי "אין סיכוי שישראל תסכים להפסקת אש מתמשכת בלחימה מבלי שמספר ניכר של חטופים ישוחררו". 

העולם הערבי מתקשה לעכל את הבשורה המרה: "כמו הנכבה, טרגדיה זהה" 
שייח'ים בחברה הבדואית תוקפים את החמאס ומבטיחים: "שומר חומות 2 לא יהיה פה"

בשבועות האחרונים נמשכים המגעים, כאשר עד כה הועלתה האפשרות לשחרר כ-10 עד 15 חטופים בתמורה להפסקת אש בת יום או יומיים, כך אמרו מקורות דיפלומטיים המקורבים לשיחות ל-CNN. בימים האחרונים, לעומת זאת, לא הוצגה הצעה דומה, הבהיר פקיד אמריקאי בכיר. 

בכיר ישראלי ששוחח עם CNN אמר כי ישראל תהיה מוכנה להפסקת אש רק בתנאי שחמאס "יראה רצינות בנוגע לשחרור חטופים". לאחרונה דווח גם כי המשא ומתן התייחס לאפשרות של שחרור אסירים פלסטינים המוחזקים בידי ישראל. 

הפגנות של משפחות החטופים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנות של משפחות החטופים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ממשל ביידן ממשיך לקרוא בינתיים לישראל לאפשר "הפוגות הומניטריות" נוספות כדי להקל על שחרור חטופים נוספים. ואולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי ישראל לא תסכים להפסקת אש ללא שחרור בני ערובה. 

גורמים רשמיים הדגישו כי חמאס רחוק מלהיות שותף למשא ומתן, ובשום אופן אינו אמין. "למען האמת, יש לנו עסק עם חמאס. זה לא שמישהו מצפה שזה יתנהל בתום לב", אמר בכיר בממשל ביידן ל-CNN.