סגן יו"ר הכנסת חבר ועדת חוץ וביטחון ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) שוחח היום (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על הלחימה בעזה, פינוי צפון הרצועה, האפשרות לחזרת התיישבות ישראלית וגם על הגזרה הצפונית מול החיזבאללה.

הליכודניקים התהפכו: זה הפוליטיקאי המועדף לתפקיד הנהגה משמעותי בישראל
הרצוג חושף ב-BBC: "״מיין קאמפף״ נמצא בחדר ילדים ששימש כבסיס טרור בעזה"

על הגזרה הצפונית ועל כך שתושבי הצפון יחששו לחזור לבתיהם גם לאחר המלחמה אם לא יורתע חיזבאללה אמר: "אני מבין את זה, ואנחנו נדאג שאנשים יחזרו הביתה כשנביא להם שקט לגבול, לא ניתן שיהיו רוצחים נתעבים כמו ב7.10. אנחנו צריכים לתת לאזרחי ישראל, בעיקר בעוטף דרום וצפון, הרגשת ביטחון שאנחנו נדע לדחוק את אויבינו רחוק יותר מהיישובים, לא מה שהיה עד היום, התפיסה תשתנה. לא נחזור למה שהיה קודם. מובן מאליו שאזרחי ישראל לא ירגישו בטוחים אם לא נרחיק את אויבינו משם".

עוד טען כי יש לפנות את תושבי עזה למדינות המוכנות לקבל אותם: "גם בדרום אנחנו צריכים להיות מאוד נחושים בפעילות שלנו ולחשוב מה קורה קדימה. אם ראש ממשלת סקוטלנד בא ואומר שהוא מוכן לקבל את ה'נאצים' - אז בואו ניקח אותם, פתחו את נמל עזה, להביא ספינות, להעלות אותם על ספינות ולהעביר אותם לאיפה שיהיה להם יותר טוב, כי גם ילד בן 10 הוא הרוצח של עוד 6-7 שנים, הם גדלו על ברכת טרור".

"רוצים אותם בסקוטלנד אז צריך לתת להם, למה אנחנו צריכים למנוע את זה? בואו נזרום עם העולם, אני חושב שראש ממשלת סקוטלנד שיש לו אישה פלסטינית כהגדרתו, הוא רוצה לקחת אותם אז תנו לו, מי שרוצה לעבור שיעבור. למה לתת להם לסבול? אפשר לחלק אותם, לא ירגישו אותם באירופה - אנחנו פה סובלים מהם, זה שני מיליון מחבלים שמאיימים על ישראל ואנחנו קצת נאיביים לחשוב שאם נחסל את החמאס אז מחר לא יהיה חמאס חדש. ילדים שגדלו על ברכי חמאס, אפילו שיזכרו את המכה שהם מקבלים עכשיו, עדיין יהיו כאלו שיחשבו שזה הפתרון, לרצוח יהודים, אלו ספרי הלימוד - כמו שאצלנו מלמדים ששתיים ועוד שתיים שווה ארבע אצלם מלמדים שיהודי שווה להרוג ולרצוח".

עוד המשיך ופסל ואטורי כל אפשרות להסכם עם הרשות הפלסטינית לאחר המלחמה: "כרגע צריך לפעול, דיבורים נגמר! אפשר לתת עדכונים לעם רוצה לשמוע, עכשיו צריך למחוק את חמאס. שם לא יהיה שלטון לא של רשות ולא של שום... אוסלו ב' לא יהיה. לא תחת שלטון הליכוד ולא כל עוד אנחנו חברי כנסת - לא יהיה אוסלו ב'. לא רשות פלסטינאית ולא שום גורם פלסטינאי, שהולך להקים פה רשות טרור ואנחנו לא ניתן כזה דבר".

"אנחנו משלמים מחיר מאוד כבד בחיילי צה"ל ולא נחזור למקום כזה. אנחנו נעשה הכל להחזיר את החטופים הביתה ונחזיר אותם בעזרת ה' אבל זה לא יעצור אותנו מלחסל את חמאס, מלהרוג את כל המחבלים, את כל האלה בחורים גם בהם נטפל, וגם זה יגיע ולא נעצור עד שנהרוג את כולם שם. מדינת ישראל לא יכולה להתקיים שחמאסניק אחד חי איפשהו, לא ביהודה ושומרון ולא ברצועת עזה".

לסיום התייחס לצפון רצועת עזה שנמצא כרגע בשליטה ישראלית והאפשרות להקמת היישובים שפונו בעבר: "אני בכלל חושב שישראל שולטת עכשיו בצפון הרצועה, ושם יש שלושה יישובים שפונו בעבר וכרגע בשליטת ישראל - אלי סיני, דוגית וניצנים, אפשר ליישב אותם, זה נמצא בטווח של רצועת ביטחון שבכל מקרה תהיה בעתיד. יש את שלושת היישובים האלו שברור מאליו שהם צריכים לקום. הם פונו והם נמצאים ממש צמודים לנתיב העשרה, מרחק של מאות מטרים וזה מביא אותנו לחשוב, למה לא להקים את היישובים האלה? אם התושבים מוכנים לחזור לשם צריך לתת להם את האפשרות, למה לא?".

 עריכה: אריק ברח"ד