נושא הרפורמה במערכת המשפט, ששלט בסדר היום במרבית מהשנה החולפת, נעלם מהכותרות עם פרוץ המלחמה. היו שסברו כי סיכוייה של הרפורמה להיות מקודמת לאחר המלחמה קלושים, אך הערב (ראשון) מדווח גיא פלג בחדשות 12 כי שר המשפטים לא מוותר.

למרות שהחליט לכנס את הוועדה לבחירת שופטים: "לוין לא מבין את גודל השעה"
"לא נהרוג מאות אלפים": מה גרם לראש הממשלה להתפרץ על בן גביר?

על פי הדיווח, השר יריב לוין פנה לחברי הוועדה לבחירת שופטים והציע להסיר את התנגדותו למינוי הקבוע של השופט יצחק עמית לנשיאות בית המשפט העליון. זאת בתמורה למינוים של המשפטנים רפי ביטון וד"ר אביעד בקשי לשופטים.

השניים נחשבים מהמשפטנים הבולטים בישראל שתומכים ומקדמים באופן פעיל את הרפורמה המשפטית, ואף סייעו בניסוח ההצעה המקורי. בקשי הוא ראש המחלקה המשפטית של פורום קהלת. עוד דווח, כי לוין מכחיש את ההצעה, בעוד ראש לשכת עורכי הדין, עמית בכר, שמע את ההצעה והגיב: "על גופתי המתה".

יריב לוין (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
יריב לוין (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

כוח קפלן הגיב לדיווח, ומסר: "חיילי צה״ל וחיילי המילואים נלחמים בעזה, ובזמן הזה יריב לוין תוקע להם סכין בגב עם ניסיון להמשיך את ההפיכה המשטרית. ההפיכה שלוין הוביל בשנה האחרונה קרעה את העם לגזרים, לוין ייזכר לדראון עולם כמי שניסה להחריב את הדמוקרטיה הישראלית - ונכשל. קוראים לחברי הועדה לא לשתף פעולה עם ניסיונות הסחיטה של לוין".

בסוף השבוע נחשף ב"מעריב" כי רק הסכמה למינוי שני שופטי עליון שלא מזוהים עם האג'נדה האקטיביסטית תסלול את דרכו של השופט עמית לכיסא נשיא העליון.

בשבוע שעבר הודיע לוין לבג"ץ כי בכוונתו להיענות לדרישות החוזרות ונשנות, ולכנס את הוועדה לבחירת שופטים כבר בשבוע הבא. ההודעה – שלפני חודשיים הייתה נתפסת כמעט כמו בשורה על ביאת המשיח – בקושי תפסה מקום בעמודים האחוריים של העיתונים.

יש להניח כי זה בדיוק האפקט שעליו בנה שר המשפטים כשהחליט לשחרר את אחד הפלונטרים שנותרו כאן מהעידן הקודם, עידן הקרבות על הרפורמה. האנשים הקרובים ללוין, שיוצא להם לשוחח איתו גם בימי המלחמה, מעידים כי האיש לא ויתר על פרויקט חייו לחולל שינויים במערכת המשפט.