ועד עובדי משרד החוץ התייחסו היום (שלישי) לעבודתם בצל המלחמה וטענו כי הפעילות הושבתה מאחר ולא היה מספיק תקציב. עם זאת, שר החוץ לשעבר ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ביקר את דבריהם.

טלי גוטליב במסר תקיף לנתניהו: "ברור שהוא נושא באחריות למחדל, זו לא מילה גסה"
ביידן: "מאמין שעסקת חטופים עם חמאס תקרה בקרוב"; נתניהו מיהר להשיב

לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו לגבי מספר צעדים שלטענתו ניתן לעשות בתקציב מזערי: "הנה דברים שמשרד החוץ יכול לעשות ולא עולים אגורה: להתראיין לרשתות הזרות. לעשות תדריכים לכתבים זרים. להשתמש בחשבונות הרשתות. החברתיות של ראש הממשלה והשרים (מיליוני נרשמים). לעבוד עם משפיעני רשת כמו גל גדות ונועה תשבי ואחרים. לעשות מפגשי זום עם קהילות יהודיות ועם ישראלים לשעבר כדי לתת להם כלי עבודה למלחמת ההסברה. להפסיק להתבכיין למען השם ולהתחיל לעבוד".

מנגד, במשרד החוץ לא נשארו חייבים והגיבו לדבריו של לפיד: "שליחי משרד החוץ עובדים ללא הפוגה, לילות וימים, מסביב לשעון ובכל זירה בעולם, כדי לקנות למדינת ישראל את הזמן המדיני החיוני לה כדי לנצח במלחמה. הם עושים זאת בתנאים לא תנאים, תחת איומים על חייהם, בכוח אדם מינימלי ובתקציב מזערי".

"זאת, אל מול תקציבי העתק שמשקיעים אויבינו, במערכה האכזרית שהם מנהלים נגדנו גם בתחום ההסברה והתודעה. מצופה מכל חברי הכנסת ומכל מי שמדינת ישראל יקרה לו, להבין את גודל השעה ומהו המחיר שמדינת ישראל עלולה לשלם על הזנחת משרד החוץ", הוסיפו.