ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו העביר הלילה (בין שלישי לרביעי) ביקורת על ישראל, בצל המלחמה בעזה, ואמר כי "יש לעצור את הרג הנשים, הילדים והתינוקות ברצועה". טרודו הביעה דאגה ממספר ההרוגים ברצועה, כשלפי טענת משרד הבריאות של חמאס, הגיע ל-11 אלף, וקרא לישראל "לנהוג באיפוק מרבי". 

לדבריו של ראש ממשלת קנדה, "כל העולם צופה בטלוויזיה וברשתות החברתיות, אנחנו שומעים את העדויות של הרופאים, בני המשפחה, הניצולים והילדים שאיבדו את ילדיהם, העולם עד להרג של נשים, ילדים ותינוקות, זה חייב להיפסק". במקביל, טרודו גם תקף את חמאס ואמר כי הוא צריך "להפסיק להשתמש בפלסטינים כמגנים אנושיים ועליו לשחרר את כל בני הערובה". דבריו מגיעים לאחר שבשבוע שעבר קרא להפסקת אש הומניטרית, על מנת לאפשר שחרור של שבויים ומתן סיוע ל"צרכים אזרחיים".

הרס ברצועת עזה לאחר תקיפות צה''ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הרס ברצועת עזה לאחר תקיפות צה''ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לדבריו של טרודו ואמר כי "לא ישראל היא זו שפוגעת בכוונה באזרחים אלא חמאס". נתניהו הוסיף כי "חמאס הוא זה שערף ראשים וטבח באזרחים בזוועות הקשות ביותר שבוצעו כנגד יהודים מאז השואה. בעוד שישראל עושה הכל כדי להרחיק אזרחים מאזור המלחמה, חמאס עושה הכל כדי להשאיר אותם שם". 

ראש הממשלה הדגיש כי "ישראל מספקת מסדרונות הומניטריים בטוחים לתושבי עזה, וחמאס מנסה למנוע זאת באמצעות איומים וירי חי. חמאס, לא ישראל, צריך להיות מועמד לדין על ביצוע פשעי מלחמה - גם על פגיעה באזרחים וגם על כך שמשתמש באזרחים כמגנים אנושיים. על העולם לתמוך בישראל בהבסת הברבריות של חמאס".

כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: רויטרס)
כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: רויטרס)

בסוף השבוע האחרון, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, עורר סערה לאחר שקרא לישראל "להפסיק להרוג נשים ותינוקות ברצועה". בריאיון שקיים ברשת BBC, נשיא צרפת טען כי צרפת מגנה על הזכות של ישראל להגן על עצמה, אך יחד עם זאת הוסיף כי "אנו כן מפצירים בהם להפסיק את ההפצצה הזו". למרות שהבהיר כי הוא רואה בחמאס כארגון טרור, מקרון קרא לישראל להפסקת אש. כשנשאל האם הוא מעוניין שמדינות אחרות, ביניהם, ארצות הברית ובריטניה יצטרפו לקריאה זו, השיב בחיוב.

לאחר דבריו של מקרון, ראש הממשלה נתניהו התייחס לכך ומסר: "האחריות לפגיעה באזרחים היא של חמאס-דאעש, ולא של ישראל. ישראל נכנסה למלחמה בגלל שארגון הטרור רצח באכזריות מאות ישראלים וחטף יותר מ-200. בעוד שישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים - חמאס-דאעש עושה הכל כדי למנוע מהם לצאת לאזורים בטוחים ומשתמש בהם כמגן אנושי. חמאס מחזיק באכזריות בחטופינו - נשים, ילדים וקשישים - בפשע נגד האנושות. על מנהיגים בעולם לגנות את חמאס-דאעש ולא את ישראל".