ועדת האתיקה בכנסת הטילה היום (רביעי) על ח"כ אימאן חטיב יאסין (רע"מ) סנקציה של הרחקה מישיבות הכנסת והמליאה לתקופה של חודש וכן שלילת שכר לשבועיים, בעקבות ההתבטאות המקוממת שלה על טבח ה-7 באוקטובר ("לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים").

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חברי הועדה הבהירו בהחלטתם כי אף שחברת הכנסת התנצלה על הדברים עוד באותו ערב וכן בפני הוועדה ובמליאת הכנסת, הוועדה מצאה כי בהתבטאותה יש משום הכחשה של הטבח וההתעללות שיש בה פגיעה קשה באמון הציבור בכנסת. 

כמו כן ציינו חברי הוועדה בהחלטתם כי הם מביעים את שאט נפשם וסלידתם העמוקה מההתבטאויות המבישות הללו וכואבים את הביזוי והפגיעה הקשה בכבודם של הנרצחים, קרוביהם וכל מי שנפגע מהטבח הנוראי. 

כמו כן, ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש תע"ל) ספגה סנקציה של הרחקה לחודשיים מישיבות ועדות הכנסת והמליאה ושלילת שכר לתקופה של שבועיים בעקבות הציוץ שפרסמה: "ועדיין מתעקשים פה: הצבא ׳המוסרי בעולם׳ לא פוגע בחפים מפשע ולא תוקף בתי חולים!״  כל זאת על אף שדובר צה״ל פרסם באותו הערב הודעה רשמית ולפיה צה״ל לא תוקף את בית החולים או מכתר אותו וכי בכוונתו לסייע בפינוי מחלקת הילדים של בית החולים שיפא".