מלחמת חרבות ברזל: המשא ומתן השברירי לשחרור החטופים ברצועת עזה נמשך, וסוכנות הידיעות רויטרס מדווחת היום (רביעי) כי חמאס הסכים לקווי מתאר של עסקה. כך לפי גורם המעורה בדיונים בקטר.

העסקה תפוצץ? הג'יהאד האסלאמי מאיים: "נצא מעסקת השבויים המתהווה"
עסקת החטופים: בצה"ל העבירו מסר חד משמעי לדרג המדיני

לפי הדיווח, ישראל תשחרר אסירות וקטינים פלסטינים שכלואים בישראל, ותתחייב להפסקת אש בת שלושה ימים - בתמורה לשחרור כ-50 חטופים מהשבי. עוד דווח כי ישראל טרם מסרה את הסכמתה לתוכנית שהוצעה, ועדיין מקיימת משא ומתן על הפרטים.

מוקדם יותר היום, הבהיר בכיר ישראלי כי מטרת הפעולה של כוחות צה"ל בבית החולים "שיפא" בעזה לא הייתה לשחרר חטופים, אלא לאתר פירי מנהרות של ארגון הטרור חמאס וכן לחשוף ולהשמיד אמצעי לחימה ותשתיות טרור. לפי המידע שנמצא בידי ישראל המנהרות יוצאות מבית החולים לכל חלקי הרצועה.

משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

משעות הבוקר פועלים כוחות צה"ל באופן ממוקד בבית החולים בעקבות מידע מודיעיני על פעילות טרור של חמאס במתחם במוסד הרפואי. בטרם נכנסו לבית החולים הותקלו הכוחות על ידי חוליות מחבלים ומטעני חבלה, ובמקום התפתחו חילופי אש שהובילו למותם של מספר מחבלים.

בתוך כך, נמסרו לבית החולים ציוד רפואי, אינקובטורים ומזון תינוקות. לאחר סיכול העברת הדלק לבית החולים לפני כמה ימים, צוותים רפואיים של צה"ל וחיילים דוברי ערבית נשארו בשטח כדי לוודא שהציוד יגיע ליעדו.