מלחמת חרבות ברזל: סגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, תקף היום (חמישי) את הממשלה בשיחה עם טל שלו וניסים משעל ב-103FM ואמר: "אחת הניצולות מנחל עוז אמרה לי 'כל מה שאנחנו רוצים זה אמפתיה'. מנהיגים של מסוגלים לגלות אמפתיה לעמם, אינם ראויים להנהגה".

משפחות החטופים זועמות: "ביידן דיבר איתנו בזום, נתניהו לא טרח להגיע"
דיווח: צה"ל חידש את הפעילות בביה"ח שיפא; תיעוד: כך הותקף ביתו של הנייה

הוא הוסיף: "זה לא דבר פשוט הוא שעם יוצא למלחמה כאשר אין לו אמון בממשלה שלו. אי אפשר לצאת למלחמה ולנצח בה כאשר יש קרע עמוק וחוסר אמון מוחלט בין העם לבין ממשלתו, כאשר שרי הממשלה פוחדים לבקר את אזרחי מדינת ישראל הפגועים והפצועים והמוכים".

בהמשך התייחס חבר הכנסת לשעבר למטרות המלחמה, ואמר: "צה"ל הביס למעשה את חמאס בצפון רצועת עזה, ואני חייב להסיר את הכובע: צה"ל ניהל את המערכה באופן מרשים. עכשיו השאלה מה הלאה?" הוא הוסיף: "כל מי שעיניו בראשו מבין שיש קושי להיכנס לדרום רצועת עזה.

"האזור הזה, בעצם פונו אליו כל תושבי הצפון. יש שם שני מיליון איש לערך בשטח קטנטן. המרחב הזה הוא צפוף להחריד, ברור שיש שם עוד הרבה מאוד חמאס", המשיך. "גם אם חמאס מוכה, כנראה שהיכולת להשמיד אותו במרחב הזה תהיה מאוד מאוד מוגבלת. צה"ל חייב מטרות מלחמה ריאליות".

יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר גולן (צילום: אבשלום ששוני)

על המשך הלחימה ושחרור החטופים, אמר: "יכול להיות שמה שנראה בטווח הזמן הקרוב זה קודם כל איזשהו מצב סטטי, ועל רקע המצב הסטטי האלה תבוצע עסקת שחרור החטופים, דבר חיוני מאין כמותו. אני חושב שאם זה לא יקרה עכשיו ומהר, זו תהיה פגיעה אנושה בחברה הישראלית ושבר בלתי ניתן לתיקון באמון שבין האזרח למדינתו".