לאחר שראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא להחליף את ראש הממשלה נתניהו בזמן המלחמה ולהעביר את השליטה בעזה לידיו של אבו מאזן, הערב (חמישי) החליט שר המשפטים יריב לוין להגיב על דבריו.

הפיצוץ היה על הקיר: כששרה נתניהו נזפה בגלית דיסטל נחרץ גורלה
בעוצמה יהודית טוענים: זה הצעד הבא שצה"ל צריך לעשות בצפון

"בימים אלה, בהם נדרשת אחדות בעם, בוחר יאיר לפיד לעסוק בפוליטיקה קטנה", כתב לוין בחשבון הטוויטר שלו. "קריאתו להחליף את ראש הממשלה בעיצומה של מלחמה, מעידה על חוסר הבנה מוחלט של מה שנדרש בימים אלה, וקריאתו להעביר את רצועת עזה לשליטת אבו מאזן, מעידה על חוסר הבנה מוחלט של מה שיידרש עם תום המלחמה. אני מגבה את ראש הממשלה, את קבינט ניהול המלחמה, את הרמטכ״ל וראשי מערכת הביטחון ואת כל חיילי צה״ל שפועלים להגנת מדינת ישראל בימים אלה".

שר המשפטים יריב לוין הגיב הערב (חמישי) לדברים שאמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד. לדבריו, לפיד בוחר "לעסוק בפוליטיקה קטנה. קריאתו להחליף את ראש הממשלה בעיצומה של מלחמה, מעידה על חוסר הבנה מוחלט של מה שנדרש בימים אלה, וקריאתו להעביר את רצועת עזה לשליטת אבו מאזן, מעידה על חוסר הבנה מוחלט של מה שיידרש עם תום המלחמה".
 
כזכור, מוקדם יותר צייץ לפיד: "אתמול בערוץ 12 הסברתי שהגיע הזמן – אנחנו צריכים להקים ממשלת שיקום לאומית. הליכוד יוביל אותה, נתניהו והקיצונים יוחלפו, מעל 90 ח"כים יהיו שותפים בקואליציה של ריפוי וחיבור מחדש".

עוד הוסיף: "החוליה החלשה היא הממשלה, ובעיקר ראש הממשלה. הכספים הקואליציוניים ממשיכים לזרום, הטיפול במפונים ובנפגעים הוא כשלון מחפיר, איש לא טורח לסגור את משרדי הממשלה המיותרים, ההסברה היא אסון מתגלגל. נתניהו איבד את אמון אזרחיו, את אמון הקהילה הבינלאומית והכי חמור – את אמון מערכת הבטחון מול גל אדיר ומופלא של אחדות ישראלית, הוא ממשיך לצייץ בלילות נגד מפקדי צה"ל ואינו פוסק לרגע מלעסוק בפוליטיקה של פיצול ושסע ובתקציבים לביתו ולמשפחתו. זה גורם נזק למאמץ המלחמתי ולא יכול להמשך".