בזמן שלוחמי צה"ל נמצאים בעומקה של רצועת עזה, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין לרשת יורוניוז: "המלחמה חייבת להימשך" עד שישראל תגיע למטרתה הסופית: סופו של חמאס. "כל אזרח, כל תינוק, כל ילד שנהרג, זו טרגדיה נוראית", אמר למראיינת שונה מארי.

מחבלים חוסלו בשכם בדירת מסתור; נמשך פינוי דרום הרצועה מאזרחים | עדכונים שוטפים
הלווין חשף: כך נראית הבריחה הגדולה של תושבי צפון הרצועה מהחלל

עוד אמר ראש הממשלה לשעבר בריאיון: "אני לא רוצה להתווכח על המספרים. כל מי שמת שם - זה נורא. כשהאומות המאוחדות ולמשל בריטניה, הנחו את שגריריהן באו"ם להצביע כנגד הפסקת האש - במילים אחרות, כאשר הן הביעו הסכמה למבצע הצבאי הישראלי - למה הם ציפו? שלא יהיו קורבנות?".

"עוד לא הגענו ללב המבצע. חאן יונס, בחלק הדרומי של עזה, הוא המפקדה הראשית האמיתית של חמאס. שם נמצאת ההנהגה, היא מתחבאת, יש להם בונקרים ועמדות פיקוד ושיגור", הוסיף.

אולמרט בוועדת הביטחון במינכן - ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אולמרט בוועדת הביטחון במינכן - ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

המראיינת ענתה: "זה מעניין שאתה אומר כי המפקדה היא בחאן יונס, כי בשבוע האחרון התייחסנו לבית החולים שיפא כלב הפועם של החמאס, ועם זאת, עדיין לא ראינו את המנהרות והנשק."

אולמרט השיב: "ראיתם את הנשק, אך לא את המנהיגים. אך תראי, אני לא יודע. יש כל כך הרבה פייק ניוז. זה חלק מהחיים. הכל מופץ באופן חסר אחריות. אם היית שואלת אותי לפני שבועיים, הייתי אומר לך כי המרכז האמיתי הוא באמת בחאן יונס. מה שישראל צריכה לעשות עכשיו הוא להכריז שכשיסתיים הקרב, ישראל תהיה מוכנה מיד להתחיל מו"מ עם הרשות ה"פלסטינית" למען פתרון של שתי מדינות, שיכלול את עזה כחלק מהמדינה הפלסטינית".