שאלת הבחירות לכנסת חדשה בישראל והדחתו של נתניהו מתפקיד ראש הממשלה בתום המלחמה מול כוחות חמאס מעזה נמשכת, ולפי סקר בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 מעל חצי מהציבור בעד לקיים בחירות חדשות לאחר הלחימה.

סקר "מעריב" חושף: הליכוד ממשיך לרדת, גוש הימין בצרות

על פי הסקר, כ-58% מהציבור בעד בחירות חדשות בתום המלחמה. כזכור, לפי סקר של חדשות 12, מפלגתו של בני גנץ המחנה הממלכתי זוכה ללא פחות מ-36 מנדטים בבחירות אחרי תום המלחמה, הליכוד עם 17, יש עתיד עם 15 מנדטים, ש"ס עם 10, ישראל ביתנו גורפת 9, יהדות התורה 7, עוצמה יהודית בראשותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם 7 מנדטים, חד"ש-תע"ל עם 5, מרצ עם 5, רע"ם 5 והציונות הדתית בתחתית הרשימה עם 4 מנדטים בלבד.

מלחמת חרבות ברזל: בנימין נתניהו על הלחימה מול חמאס. ללא קרדיט (צילום :ללא קרדיט)

בהמשך סקר "פגוש את העיתונות", נשאל הציבור האם כדאי לחדש את ההתיישבות בעזה בתום המלחמה, ומה צריך לקרות עם הרצועה. 

האם אתה בעד או נגד חידוש ההתיישבות בעזה? על פי כלל המדגם, 44% מהציבור בעד חידוש ההתיישבות בעזה. לעומתם, 39% מהציבור מתנגדים לחידוש ההתיישבות.

בכלל המדגם, בקבוצה המגדירה את עצמה כמרכז-שמאל - 16% היו בעד ההתחדשות, 69% נגד, ו-15% ענו כי הם לא יודעים. בקבוצה המגדירה עצמה כימין - 60% ענו כי הם בעד, 22% נגד, 18% לא יודעים. ממצביעי גוש מתנגדי נתניהו - 22% היו בעד ההתחדשות, 64% נגד, 14% ענו כי אינם יודעים. לעומתם, ממצביעי גוש נתניהו - 68% היו בעד, 13% נגד, ו- 19% ענו כי אינם יודעים.

בתשובה לשאלה: לדעתך, מה צריך לקרות עם עזה בתום הלחימה? 32% מכלל המדגם ענו כי צריך לשהות קבוע ולחדש את ההתיישבות היהודית, 30% ענו כי צריך להעביר את עזה לנאמנות בינלאומית. בנוסף, 14% טענו כי צריך לשהות צבאית בעזה באופן קבוע ו-10% קראו להעביר את עזה לשליטת הרשות הפלסטינית. 14% ענו כי אינם יודעים מה דעתם בנושא.