נתניהו הצהיר היום (שבת) במסיבת העיתונאים של הקבינט המדיני כי ביום שאחרי המלחמה, השליטה המדינית בעזה לא תוכל לעבור לרשות הפלסטינית. 

נתניהו על הכנסת הדלק: "בלי סיוע הומניטרי, לא תהיה לישראל תמיכה למערכה"

"אני חושב שהרשות הפלסטינית במתכונתה הנוכחית איננה מסוגלת לקבל את האחריות לעזה", אמר. "אחרי שנלחמנו ועשינו הכל למסור את זה לאבו מאזן אחרי הטבח הנורא ביותר שעשו ליהודים מאז השואה, שהוא מסרב עדיין לגנות, שרים בכירים חוגגים את זה, הרשות שלו משלמת לרוצחים ולמשפחות שלהם".

"אם לא חל שינוי בדבר הזה מה עשינו? הרי הם קיבלו את הרצועה וראינו מה קרה. הם חוסלו וסולקו פחות משנה. מי ילחם בטרוריסטים האלה? חייב להיות כאן שינוי. זאת הדעה שלי ואני עומד בה", הצהיר בנאומו. 

בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים (צילום: מרק ישראל סלם)

כעת, מתפרסם מאמר בוושינגטון פוסט המדווח על כך שביידן הצהיר כי הרשות הפלסטינית צריכה לשלוט בעזה וכי ארה"ב תהיה מוכנה להטיל סנקציות כדוגמת שלילת הויזה למתנחלים קיצונים המעורבים בהתקפות פלסטינים בגדה המערבית.

לדבריו של הנשיא האמריקאי: "בעודנו שואפים לשלום, עזה והגדה צריכות להתאחד מחדש תחת מבנה ממשל אחד, בסופו של דבר תחת רשות פלסטינית מתחדשת, שכן כולנו פועלים לקראת פתרון שתי המדינות. הדגשתי עם מנהיגי ישראל שחייבת להיפסק אלימות קיצונית נגד פלסטינים בגדה המערבית וכי המבצעים את האלימות חייבים לקבל דין וחשבון. ארצות הברית מוכנה לנקוט בצעדים משלנו, לרבות הוצאת איסורי ויזה נגד קיצונים התוקפים אזרחים בגדה המערבית".

בתגובה להצהרת נתניהו, נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן שלח מסר לביידן ואמר: "אני קורא לנשיא ביידן להתערב במיידית ולעצור את רצח העם נגד עמנו".