בצל המלחמה מול כוחות החמאס, במהלך דיון על שאלת הכנסת הדלק לעזה במהלך ישיבת קבינט המלחמה, דעות מנוגדות נשמעו מפי הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כאשר האחד קרא להתחשב בתושבי הרצועה, השני התנגד - והישיבה הפכה סוערת.

נתניהו ולפיד במתקפה על אבו מאזן: "שותף לפשע הנורא נגד ישראל"
השר ארבל נגד סמוטריץ': "דיונים מקיימים בבית - לא בטוויטר"

"צריך להתחשב בדין הבינלאומי, אם האזור כולו יהיה מגיפה", קרא הרמטכ"ל הלוי והזהיר מתוצאות אי הכנסת דלק לעזה. בן גביר השיב: "הרמטכ"ל, הדין הבינלאומי לא מחייב אותך במצב כזה".

הרצי הלוי (צילום: ארנולד נטייב)
הרצי הלוי (צילום: ארנולד נטייב)

בתגובה, אחד הנוכחים בדיון אמר לבן גביר: "יקחו אותך להאג", והזהיר כי המהלך יוביל את בן גביר לעמוד לדין בבית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג. "אשמח להגיע להאג", קרא השר. "יצאתי זכאי כאן 46 פעם בתיקים שהפרקליטות הגישה נגדי כאן, אז אשמח להגיע להאג", הוא טען.

עוד אמר כי "אתם לא שמים לב לכרסום. בהתחלה נתתם להם מים, אחרי זה מזון, עכשיו דלק והשלב הבא זה כדורגל וספורט. אסור לתת להם את התנאים הללו". בתגובה, ענתה לבן גביר השרה מירי רגב, שטענה: "אמריקה חשובה, אבל כאן בבית הציבור לא מבין מה עושים, מה המטרות, מה המניעים".

בן גביר שר את ההמנון בביקור אצל מחבלי הנוח'בה בכלא (צילום :ללא)

כזכור, למרות שבישראל התנגדו לכל אורך הלחימה להכניס דלקים לרצועת עזה, קבינט המלחמה אישר פה אחד את המלצות צה"ל ושב"כ, להיענות לבקשת ארה"ב ולאפשר הכנסה של שתי מכליות סולר ביממה עבור צרכי האו"ם לתמיכה בתשתיות מים וביוב.