מלחמת חרבות הברזל: עמוס גלעד, בכיר לשעבר במערכת הביטחון, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM על ההתפתחויות בלחימה, ואמר "מי שלא מביא בחשבון את הצד ההומניטרי של הלחימה מגביל את חופש הפעולה של הצבא".

המו"מ נמשך: סנוואר מאותת - "נסכים לשחרר מעל 50 חטופים"
בלב הים האדום: החותים השתלטו על ספינה בבעלות ישראלית; 22 שבויים על הסיפון

בהתייחסות לסערה שפרצה בעקבות החלטת הקבינט להכניס דלק לרצועת עזה, אמר: "אם הסבל של הפלסטינים יהפוך לתמונות זוועה, חופש הפעולה שלנו יוגבל עד כדי ביטולו. אנחנו זקוקים לתמיכה הבינלאומית מצד העולם החופשי", הוא הוסיף: "מי שאמר שלא ייכנס ליטר, וכל הדמגוגיות האלה, לא עמד במבחן. אנחנו מכניסים דלק לחופש הפעולה המבצעי-צבאי של צה"ל". 

בהמשך התייחס גלעד גם למגעים לשחרור חטופים מרצועת עזה. "זה ערך עליון, יש שם ילדים קטנים, תינוקות - זה לא עסקה, זה החיים של כפיר בן העשרה חודשים. צריך לשחרר אותם אתמול - או שלשום. יש לנו חובה מוסרית, אבל גם לאומית, ואם חלילה זה לא יקרה, זה לדראון עולם", אמר. "זו אחריות המדינה אחרי שהתפרקה בשבעה באוקטובר".

בדיווחים על המגעים, כזכור, דובר על עסקה שתכלול שחרור של כ-50 חטופים, ולפי שעה לא נקבע קריטריון השחרור. "הייתי מוציא את מי שאפשר עכשיו, אני זוכר את רון ארדש, מטוסו הופל באוקטובר 1986 ועד ליל 5-4 במאי אפשר היה לשחרר אותו במחיר נמוך של כסף עם כמה מחבלים, זה לא בוצע, וכתוצאה מזה הוא נעלם אחרי שהוא נפל בידי מי שלקח אותו, לכן אתה חייב לעשות את זה עכשיו. צריכים להציל כל נפש שאפשר".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm