פרשן וואלה! ברק רביד דיווח הבוקר (שלישי) כי מקור שמעורה בפרטי המו"מ אמר כי ממשלת קטאר צפויה להודיע היום על הגעה לעסקה לשחרור החטופים. המקור הוסיף כי הוא מקווה שלא יקרה שום דבר בשטח בשעות הקרובות שיסכל זאת.

השיחות המתנהלות בין חמאס וישראל מתמקדות בהפסקת אש זמנית שתאפשר את הסדרת כניסת הסיוע לרצועת עזה, כמו גם בעסקת חילופי בני ערובה-אסירים, כך אמר הבוקר בכיר חמאס, עיזאת אל רשיק, לאל-ג'זירה. פרטי הפסקת האש יפורסמו, לדבריו, על ידי גורמים רשמיים בקטאר. מוקדם יותר התייחס גם ראש הלשכה המדינית של הארגון, איסמעיל הנייה, למגעים ואמר כי "אנחנו קרובים להפסקת אש".

גם נסראללה יודע: ישראל וחיזבאללה בדרך למלחמה | טל לב רם 
"אונס לא צריך להיות כלי במלחמה": שדר CNN במסר נוקב לעולם

אל רשיק ציין בנוסף כי "ההסכם הצפוי יכלול שחרור של נשים וילדים ישראלים בני ערובה בתמורה לשחרור ילדים ונשים פלסטינים מבית הכלא בישראל".

עיסמאיל הנייה (צילום: רויטרס)
עיסמאיל הנייה (צילום: רויטרס)

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר לרויטרס כי ארגון הטרור קרוב להסכם הפסקת אש, כאשר בינתיים ההתקדמות של צה"ל ברצועה וירי הרקטות לעבר ערי ישראל נמשכים. 

הנייה הדגיש בכירי חמאס "קרובים להגיע להסכם הפסקת אש" עם ישראל, וציין כי הארגון מסר את תגובתו למתווכים הקטארים. בהצהרה לא נמסרו פרטים נוספים, אך גורם רשמי בחמאס אמר לרשת אל-ג'זירה כי המשא ומתן מתרכז בכמה זמן תימשך הפסקת האש, ובהסדרים להעברת סיוע לעזה וחילופי בני ערובה ישראלים שבידי חמאס עבור אסירים פלסטינים בישראל.