ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, עורר הלילה (שלישי) סערה כשבראיון לכריסטיאן אמנפור ב-CNN אמר כי ישראל בנתה בונקרים ומנהרות תת קרקעיות בבית החולים שיפא בעזה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דבריו של ברק הפתיעו את אמנפור והיא שאלה אותו אם הוא בטוח בדבריו. ברק חזר על הטענה כי ישראל היא זו שבנתה את הבונקר: "הבונקרים מתחת לבית החולים שיפא נבנו ע"י יזמים ישראלים במטרה לספק ולהפעיל יותר מקום לבית החולים, כאשר ישראל ניהלה את המקום לפני עשרות שנים".

דבריו של ברק עוררו כאמור סערה בעולם הערבי ובקרב פרו-פלסטינים ברחבי העולם, שראו בכך הוכחה לכאורה לכך שטענותיה של ישראל על פעילות הטרור בשיפא הן שקר ופרופגנדה.

ממשרדו של ברק נמסר: "דבריו של ברק בראיון ב-CNN אתמול, שובשו על ידי גורמים ערביים לצורכי תעמולה. אין סיבה שגורמי תקשורת בישראל יפלו בפח הזה. ברק נשאל: באיזו מידה הצליחה ישראל להוכיח כי הבונקרים מתחת לשיפא שימשו כמפקדה עיקרית של חמאס? ברק השיב כי ידוע מזה שנים שבתוך הבונקרים יש מפקדה של חמאס, וכי ידוע לנו שמשתמשים בה גם בעימות הנוכחי, ושהיא צומת של מנהרות במערכת שלהם. ברק הדגיש שמפקדות כאלה קיימות גם מתחת לבתי חולים אחרים ובנקודות רגישות דומות ברצועה".

"ברק הזכיר עובדה, ידועה גם היא, שלפני עשרות שנים, כשישראל הייתה אחראית לאיזור, נבנו הבונקרים (הבונקרים, לא המנהרות) בשיפא כחלק מהרחבת יכולות האשפוז של בית החולים", הוסיף, "הקטע בן שתי הדקות מופסק כאשר ברק קוטע את אמנפור וחוזר ומדגיש שההוכחות שבידי צה״ל מבהירות מעל לכל ספק שהמקום שימש כמפקדה צבאית גם בעימות הנוכחי, חרף נסיונות הטשטוש של חמאס, שהתאפשרו משום שצהל דאג שלא ייפגעו רופאים או חולים בעת הפעולה ונתן התראה על הכוונה לפעול שם. כדאי לצפות בכל הראיון - במלואו, לפני שמצטטים ומהדהדים גורמים ערביים".