על רקע התקדמות המלחמה, שנכנסה הבוקר (שלישי) ליומה ה-46, עולה השאלה מהו חלקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במתרחש, לצד הימים שלפני אירועי ה-7 באוקטובר במערכת הצבאית. שר המשפטים לשעבר חיים רמון שוחח עם ינון מגל וברק סרי ב-103FM והתייחס לדברים, ואף הביע את דעתו על המשך דרכו הפוליטית של נתניהו.

בהמשך לחשיפת מעריב כי פלסטינים מתצפתים על יישובי קו התפר: קולות ירי נשמעו באזור
"ישראל בנתה מנהרות": אהוד ברק הימם את CNN, ובעולם הערבי חגגו

"ביבי אשם חד משמעית, הוא לא ימשיך, הוא לא ישרוד את זה פוליטית", טען בפתח השיחה. "זה לא יסתיים בניצחון גדול, זה לא יכול להסתיים בניצחון. מלחמת יום כיפור הייתה אירוע קשה פחות מהשבת השחורה, ואחריה האווירה לא הייתה אווירה של ניצחון. להערכתי, הדרך היחידה של נתניהו לשרוד עוד כמה חודשים היא ללכת לבחירות. הבחירות יהיו באמצע השנה הבאה. אם הוא לא יעשה בחירות ולא יתפטר, המדינה תהיה משותקת עד שזה יקרה". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על המציאות הביטחונית אמר, כי "השנים האחרונות של אוסלו היו הכי שקטות בתולדות מדינת ישראל, לא היו פעולות טרור. לא אוסלו הביא את האינתיפאדה השנייה, אלא ההסתלקות מאוסלו. 6,000 פצמ"רים וקסאמים היו על גוש קטיף ועוטף עזה לפני ההתנתקות. משפחות שלמות נרצחו שם, החיים היו גיהנום. תפסיקו עם השקרים. ילדים שנסעו ללמוד בנצרים נסעו עם נגמ"ש מקדימה ומאחורה. כל הרעיון המעוות להתיישב בגוש קטיף נועד כדי לספח שני מיליון פלסטינים". 

"אתם מביאים אסון יומיומי על ישראל", האשים השר לשעבר. "ביבי הביא אסון כי הוא העדיף את חמאס על הרשות. כרתתם ברית עם השטן, ולכן המצפון שלכם נוקף. טוב שאתם לא הולכים למשה רבנו. כרתתם ברית עם חמאס, אפשר היה לחסל את חמאס, לא רציתם. ביבי היה בעל ברית של השטן, ועל זה אתם בוכים. אתה יודע מי בנה את כל המנהרות? ביבי הבנאי. מאות אלפי טונות של חומרי בנייה הוא הכניס לרצועה. כל מה שקרה בטבח הוא עליכם ורק עליכם. אחרי שתסתיים המלחמה, ואני מאוד מקווה שבמיטוט חמאס, ישראל תצטרך לשלוט צבאית. יישארו שם שני מיליון, וביום שאחרי אנחנו מטפלים בהם. זה או אנחנו או הרשות, אין אחר. ינון, אתה היית בעד האויב הזה. אתה אחראי לטבח". 

תיעוד הטבח (צילום: דובר צה"ל)

בתגובה, תקף מגל: "אתה הבאת את האסון הזה. למה אתם בני בריתו של השטן? לגלגתם עלינו כשהזהרנו מאוסלו ומההתנקות. אני מדבר עכשיו על מציאות ביטחונית. אתה הפכת את עזה למפלצת שהיא עכשיו. תהיה טיפה פחות בטוח ונחרץ. אתה יצרת צבא. אמרתי שנכבוש את הרצועה ושנשלם מחיר. אתה יצרת את האויב הזה". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM