בעוד שבקבינט המלחמה דנים באישור עסקת החטופים על מנת לשחרר את החטופים הישראלים משבי החמאס, במפלגת עוצמה יהודית, שבראשה עומד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובמפלגתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית, תקפו את ההסכם וקראו לא לאשר אותו.

ח"כ גוטליב נגד עסקת החטופים: "חמאס מוריד אותנו על הברכיים, בושה"
פעימות של ארבעה ימים, עד 80 חטופים ישוחררו: כך תיראה עסקת החטופים

"ככל שהפרסומים לגבי עסקת החטופים שתובא לממשלה היום נכונים, העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה. רעה לביטחון ישראל, רעה לחטופים ורעה לחיילי צה"ל. אנחנו רוצים לראות את כל החטופים בבית בריאים ושלמים וליבנו עם משפחותיהם. ודווקא בגלל זה מדובר בעסקה שאסור להסכים לה", נמסר ממפלגת הציונות הדתית.

"הלחץ הצבאי על החמאס עובד ולכן החמאס ויחיא סינוואר מציעים כעת עסקה כזו. חמאס נואש לימי הפוגה כדי להתארגן להמשך הלחימה תוך עריכת מניפולציות חוזרות ונשנות עם יתר החטופים, ועל כן צריך להמשיך את הלחץ ולוודא שכל החטופים משוחררים. אנו מעמידים אל מול פנינו את החטופים הנותרים, ובהם חיילי וחיילות צה"ל שהעסקה תפקיר אותם לפרק זמן בלתי ידוע, תעלה את 'מחירם' ותיתן לחמאס את האפשרות להתארגן להסתרתם ולעמידה ממושכת יותר במתקפות צה"ל", נטען מהמפלגה.

עוד הוסיפו: "אנו מעמידים אל מול פנינו את חיילי צה"ל שבימי הפסקת האש יהיו חשופים למתקפות ולאיומי חטיפה ורצח, עם יכולת תגובה מוגבלת, וסיכון חיים מוגדל עם חידוש הלחימה לאחר שחמאס התארגן מחדש. אנו מעמידים אל מול פנינו את תושבי העוטף שהאיום שפגע בהם ומאיים להמשיך לפגוע בהם ייוותר על כנו ויתבסס בימי הפסקת האש. אנו מעמידים אל מול פנינו את האזרחים והחיילים שיירצחו וייחטפו בעתיד, בישראל ובמדינות אחרות בעולם, הן על ידי המשוחררים בעסקה, והן במטרה להפעיל לחץ נוסף על ישראל".

צעדת משפחות החטופים (צילום :שב"פ)

בציונות הדתית סיכמו כי "הדרך היחידה להשבת כל החטופים היא דרך המשך הפעלת הלחץ הצבאי הבלתי פוסק על החמאס עד להכרעה מוחלטת. הציונות הדתית תעמוד כמו חומה בצורה על המשך המלחמה עד להשמדה מוחלטת של חמאס, החזרת החטופים כולם והסרת האיום הנשקף מרצועת עזה לעבר אזרחי ישראל".

גם במפלגת עוצמה יהודית תקפו את ההסכם לשחרור החטופים, וקראו: "ככל שהפרטים שפורסמו אודות תנאי העסקה הם אכן התנאים, עוצמה יהודית תתקשה מאוד לתמוך בעסקה. הסכמת החמאס לעסקה מעידה שצה"ל מבצע כתישה אפקטיבית, יש להמשיך להכות באויב ולהביא אותו לעסקה בתנאים שישראל מכתיבה ולא בתנאים הבעייתיים מאוד שמסכנים את כוחות צה״ל  ולא מבחינה בין החטופים".

בין נימוקיה להתנגדות לעסקה, ציינה מפלגת עוצמה יהודית כי "אי אפשר להעדיף נשים על נשים ולהבנתנו גם ילדים על ילדים. השחרור חייה להיות כולל את כל החטופים והחטופות; הפסקת האש הכרוכה בעסקה תסכן את הכוחות הקרקעיים הלוחמים בעזה, ותפגע במאמץ המלחמתי; העסקה הקיימת תגרום להקטנה משמעותית בסיכוי להשיב את שאר החטופים שבידי חמאס, בהם חיילינו; זהות החטופים המשוחררים, כאשר בעזה יוותרו בעיקר גברים בגירים, יגדיל את הלחץ הבינלאומי על ישראל להפסיק את הלחימה בעזה או לפחות לצמצם אותה משמעותית". 

במפלגה סיכמו כי "הדרישה שלנו היא עסקה שתשחרר את כולם, אבל בתנאים שלנו - בלי פגיעה בהמשך חיסול החמאס, ויצירת הרתעה בפני שאר האויבים שסביבנו שלומדים עכשיו שוב שישראל לא מכניעה את הנאצים מה שמגביר את הסיכון להישנות זוועות ה-7 לאוקטובר".