הממשלה אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) את עסקת החטופים עם חמאס שעתידה לצאת לפועל כבר בימים הקרובים. בתום הישיבה הארוכה, שרי הציונות הדתית הצביעו בעד העסקה, למרות שהצהירו לפני כן כי הם מתנגדים לעסקה יחד עם שרי עוצמה יהודית.

בתוך כך, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אמר הבוקר כי "זה לא סוד שלפני הדיון בממשלה סברנו אחרת, אולם במהלך הדיון הארוך והיסודי השתכנענו כולנו שהשבת החטופים תקדם את מטרות המלחמה ושהממשלה, הקבינט ומערכת הביטחון כולה מחויבים ללא סייג להמשך המלחמה עד להשמדת חמאס. שוכנענו כי צה"ל ערוך להגנה על כוחותינו ואף לניצול העצירה האופרטיבית הקצרה להיערכות וצבירת הישגים לקראת המשך המערכה וכי העסקה כוללת מנגנונים ברורים שימנעו דשדוש וכניעה עתידית למניפולציות של סינוואר".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לדבריו, "על כן החלטנו כי מדובר בעסקה טובה ונכונה והצבענו בעדה. אנו מקווים כי היא תצא אל הפועל וכי משפחות רבות יתאחדו מחדש בימים הקרובים וכי תהיה בכך תרומה חשובה להרמת הרוח והמורל הלאומי וממילא לגיבוי המוחלט של העם להמשך המלחמה עד להשגת יעדיה הכוללים".

"אנו קוראים ללוחמים ולמפקדים הגיבורים, בסדיר ובמילואים - היו גאים! מסירותכם וחתירתכם לניצחון הביאה הישג גדול של השבת חטופים רבים הביתה, ובעזרת השם נחישותכם בהמשך תביא להשמדת חמאס ויתר ארגוני הטרור, לפירוז רצועת עזה כולה ולהשבת החטופים כולם. אין לנו שום כוונה לעצור, נהפוך הוא - הדרג המדיני עומד מאחוריכם, מאמין בכם ומשוכנע כי תשלימו את המלאכה, תשמידו את הנאצים של חמאס בעזה ותחזירו את הביטחון והכבוד הלאומי לאזרחי ישראל", הוסיף.

הפגנה למען עסקת החזרת החטופים מול הקריה בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען עסקת החזרת החטופים מול הקריה בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

במקביל, השרה אורית סטרוק כתבה: "הצבעתי בעד למרות שממש לא תכננתי. מתווה שחרור החטופים הוא 1 מהישגי המלחמה - זו מסקנתי לאור סקירות מפורטות, שאלות שנענו לעומקן, ועיון ברשימת המחבלים לשחרור. החיילים, שהביאו בלחימתם את ההישג הזה, ימשיכו בלחימה ביתר עוז מיד לאחריו. הממשלה כולה, מקצה לקצה, נחושה להגיע לניצחון. יחד ננצח".

מנגד, חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) הביעה התנגדות להסכם במסגרתו הנוכחית: "איזו בושה. בושה לאומית. אף אחד מהשרים בממשלה לא דרש לקבל אות חיים מכל החטופים לפני שהצביע ׳בעד׳ כמו פיון. השפילו את העם שלנו בפרוץ המלחמה וההסכם הזה שלא מביא את כל החטופים הוא השפלה נוספת. הפסקת אש במקום הפגזות שהיו מביאות את חמאס להתחנן להפסקת אש! בינתיים נקבל חמאס גאה ומחוזק".