לפני ההצבעה על מתווה עסקת החטופים אתמול טען חבר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת אוהד טל, כי לדבריו, "יכול להיות שנתפטר מהממשלה". מאוחר יותר, הצביעו כל שרי "הציונות הדתית" בעד ההחלטה לשחרר 50 ילדים, אימהות ונשים מבוגרות בתמורה להפסקת אש זמנית. בשיחה שקיים היום (רביעי) עם גדעון אוקו ומעיין אדם ב-103FM, התייחס טל לדברים.

ואז אמסלם נכנס לתמונה: ישיבת הממשלה המתוחה לפני אישור העסקה
400 פירי מנהרות אותרו והושמדו: תיעוד מפעילות יחידת יהל"ם בעזה | צפו

"אני לא חבר הממשלה כידוע. אני חבר כנסת. לא השתתפתי אתמול בישיבת הממשלה, לא נחשפתי למידע ולכל השיקולים שהשרים שלנו נחשפו אליהם, לכן עמדתי האישית מאז אתמול לא השתנתה", אמר חבר הכנסת. "התנגדתי בתוקף לעסקה לאורך השבוע האחרון. אני לא מבין בעצמי מה קרה, אני עכשיו בדרך לפגישה עם השרים שלנו כדי לשמוע מהם את תמונת המצב, העדכון, את הנתונים שגרמו להם לשנות את עמדתם".

עם זאת הדגיש: "אני סומך על בצלאל (סמוטריץ') מאוד, הוא לא פחות אידאליסט ממני, לא פחות איש ימין ממני, לא פחות אכפת לו מכל מגוון השיקולים מאשר אכפת לי, ואם הוא שינה את עמדתו ב-180 מעלות, כנראה שיש סיבות טובות. אני עדיין לא יודע אותן. כשאתה מתעסק בנושא כזה, פיזית, אין אפשרות לשקול שיקולים פוליטיים, זה בכלל לא רלוונטי, בוודאי לא לבן אדם כמו שר האוצר שזה בכלל לא מתחיל להתכתב איתו בהקשרים האלו, ואין ספק שיש פה סוגיה גדולה ומורכבת".

עוד אמר: "יש לי חברים טובים שהבן שלהם נמצא בעזה, משפחה שאני מלווה מקרוב מאוד בימים האחרונים. אין אף אחד שהלב שלו גס בעניין הזה. בוודאי שאני רוצה לראות את החטופים חזרה בבית, אבל כשם שאני צריך להסתכל בעיניים של אותם הורים, שעכשיו בעזרת השם הילדים שלהם יחזרו הביתה וכולנו שמחים על זה בצורה הכי עמוקה שיכולה להיות, אבל אני גם צריך להסתכל בעיניים להורים של אלה שהילדים שלהם עכשיו נשארים בעזה. זו הנקודה המרכזית שאני חייב לקבל עליה תשובה, מה עוד יש לנו בידיים ומה קורה עם אלה שאנחנו משאירים כרגע מאחור".

לגבי האיום על עזיבת הממשלה, הסביר: "אני לא חבר ממשלה, כך שאני לא יכול לאיים בלעזוב את הממשלה. כששאלו אותי, אמרתי 'אנחנו לא פוסלים שום דבר, אנחנו נשקול כל דבר אל מול האחריות שלנו לציבור בישראל ואל מול האמירה של מה ישרת את המטרה של ניצחון מדינת ישראל במלחמה הזאת', כי בעיניי זו המטרה העליונה על פני כל דבר אחר, על פני כל שיקול אחר. בוודאי על פני כל מיני שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים".

לסיום נשאל אילו תגובות הוא מקבל בעקבות התנגדותו. "אני מקבל תגובות מעורבות. זה בדיוק חלק מהבעיה כי זאת המטרה של יחיא סינוואר שמכיר את החברה הישראלית היטב, יודע לפרוט על הנימים הכי רגישים שלנו ולייצר את אותן תחושות מעורבות, ונקווה שכמובן זה לא יגיע למקומות של פילוג בחברה הישראלית ובתוך המשפחות".

סייע בעריכת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM