הסערה לא שככה? השר עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) לא הורשה לדבר אתמול במהלך ישיבת הממשלה שנערכה בסוגיית עסקת החטופים. זאת, זכר לאמירתו שעוררה סערה, לפיה יש להטיל פצצת אטום על עזה. 

ואז אמסלם נכנס לתמונה: ישיבת הממשלה המתוחה לפני אישור העסקה
עמיחי אליהו קרא להטיל פצצת אטום על עזה; נתניהו נקט בצעד חריג

נתניהו אף הבהיר לו כי ההרחקה נותרה על כנה ועל כן אינו יכול לשאת דברים כמו שאר השרים. השר עזב את הישיבה, לא לפני שהשאיר על השולחן את פתק הצבעתו, נגד העסקה. 

יו"ר מפלגתו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מחה נגד ההחלטה שלא לאפשר לשר  אליהו לדבר ואמר לנתניהו: "מספיק עם ההרחקה, הענישו אותו פעם אחת ודי. ישנם אנשים שאמרו דברים יותר מזיקים ומהם לא לקחו את זכות הדיבור".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כאמור, ישיבת הממשלה נערכה אתמול בסימן אישור עסקת החטופים. במהלך הישיבה, הרמטכ"ל יצא החוצה, ושר הביטחון ניצל את ההזדמנות ופרגן לו: "בכל שנותיי לא נחשפתי לרמה כזאת של מקצועיות, איך שהצבא תיקן את עצמו ומשפר את היכולות". לאחר מכן, שר הפנים, משה ארבל, פנה לרמטכ"ל: "אם לא עדכנו אותך, רציתי לעדכן שהשר החמיא לך על העבודה הטובה", הרצי הלוי השיב: "יש לי מודיעין טוב".

לאחר מכן, השר לנושאים אסטרטגיים של ישראל, רון דרמר, התייחס לעסקה: "למרות שהעסקה קשה אני לא חושב שמישהו ממכם יכול לא ללכת עליה. בשואה יהודים ביקשו להפציץ את המסילות לאושוויץ. מחלקת המדינה סירבה וטענה שזה לא מיעדי המלחמה. אצלנו זה כן היעד. יש לנו מדינה יש לנו יכולת זה דיני נפשות. לקחת את זה בשתי ידיים. להציל חיים רבים".