בדרך לעסקה: לצד השמחה על החזרת החטופים המסתמנת במסגרת העסקה, ישנם מספר גורמים שחוששים כי הדבר יוביל בסופו של דבר להפסקת הלחימה, והתקדמות כוחות צה"ל בשטח. אחד מהם, הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהתראיין הערב (רביעי) לחדשות 14, ושלח מסר ברורה בסוגיה לראש הממשלה בנימין נתניהו

כך תתבצע העסקה | ישראל לא תודיע הערב למשפחות החטופים שחמאס יעביר
מירב בן ארי תקפה אם שכולה בכנסת: "את משקרת, למה באת לפה?"

"אם לא נמשיך בלחימה בסיום ההפוגה, לא יהיה לי מה לעשות בממשלה", ציין. בן גביר עצמו הצביע אתמול בישיבת הממשלה נגד העסקה, על אף ששותפו בבחירות האחרונות, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצביע לבסוף בעד, אחרי שהעביר ביקורת בנושא. 

בתוך כך, גורם מדיני בכיר התייחס מוקדם יותר לאופן שבו תתבצע החזרת החטופים מבחינה מעשית: "בכל יום נקבל את שמות הישראלים, נראה את הכמות ושזה עומד במה שסיכמנו. אז נכין בהתאם רשימת השמות, והם יועברו לצלב האדום. למחרת, מתחיל מאמץ איסוף של חמאס את האנשים". הוא הבהיר כי בחירת זהות המשוחררים הינה חד צדדית, הן מצד ישראל והן מצד חמאס. יחד עם זאת, ציין כי לא יווצר מצב שבו אמהות וילדים בשבי יופרדו האחד מהשני".

"למחרת, מתחיל מאמץ איסוף של חמאס את האנשים. ברגע שיהיה לנו זיהוי פיזי של האנשים, ניתן אישור להעביר את האנשים שלהם בחזרה, מותנה באישור שלנו. אנחנו לא רוצים להודיע למשפחות לפני הוידוי הסופי, כי אנחנו לא סומכים ולא יודעים מה יהיה. לא רוצים לייצר מפח נפש אצל משפחות, זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות", הבהיר. 

הפגנה למען עסקת החטופים מול הקריה בת"א (צילום :אבשלום ששוני)

עוד הוסיף: "היום הראשון הוא מודל מבחינתנו לדעת מה לעשות בהמשך, יכול להיות שבהתאם להתפתחויות נשנה את ההחלטה בנוגע להודעה למשפחות. אנחנו יודעים שחמאס היה רוצה למשוך את זה כמה שיותר. אנחנו מבינים שיש לו גם קשיים פיזיים, אנחנו חושבים שבארבעת הימים האלה יש סיכוי טוב מאוד שהוא יבין איפה שאר הילדים ואימותיהם, ואז הוא יצא ונצליח להביא את כולם".