שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הגיש היום (חמישי) לממשלה הצעת מחליטים להפסקת המימון של עיתון הארץ, כולל הפסקת הפרסום ודמי המנוי של כלל המשתמשים בשירות המדינה, כולל צה"ל, משטרה, שב"ס, משרדי ממשלה וכל חברה ממשלתית - זאת לאור מה שהוגדר על ידו "הפצה באופן עקבי של תעמולה תבוסתנית ושקרית, וחתירה נגד מדינת ישראל בשעת המלחמה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "עיתון הארץ נוקט קו פוגעני, החותר תחת מטרות המלחמה ומרפה את המאמץ הצבאי ואת חוסננו החברתי. הפסקת רכישת שירותים מעיתון הארץ על ידי גופים ממשלתיים תצמצם את הפגיעה הקשה שאזרחים ישראלים חשים לא רק מהפרסומים בעיתון, אלא גם מכך שהם מחויבים לממנו בכספי מיסיהם. מדינת ישראל היא לקוחה של עיתון הארץ, ולממשלה נתונה הסמכות להחליט כי היא אינה מעוניינת להיות לקוחתו של עיתון החותר תחת מדינת ישראל בשעת מלחמה ומערער את רוח חיילי ישראל ותושביה בעמידתם בפני האויב".

השר קרעי: "בזמן שחיילנו נלחמים בגבורה בחמאס-דעאש למען מולדתנו, ובזמן שממשלת ישראל פועלת נגד גופי תקשורת זרים הפוגעים בביטחון המדינה, לא יעלה על הדעת שעיתון ישראלי, ימשיך להיות ממומן בחלקו הניכר על ידי הציבור הישראלי, תוך שהוא משמש שופר הסתה של אויבי ישראל. תעמולה בשירות האויב והצגת הנרטיב של אויבינו, תוך הצגת שקרים, שימוש בטרמינולוגיה אנטי ציונית ואנטי ישראלית והצדקת האויב, אסור שתתפוס לה מקום בין שורותינו. זו זכותנו החוקית וחובתנו המוסרית אל מול אזרחי ישראל וחיילי צה"ל".

מכון זולת בתגובה להצעת קרעי לפגיעה בעיתון הארץ: "קרעי יודע שההצעה שלו לא תעבור, זהו מהלך שכל כולו רצון להוסיף עוד שנאה ופילוג לחברה קרועה גם כך. אנו רואים בשנים האחרונות מתאם בין הרטוריקה של נבחרי ציבור נגד התקשורת החופשית לבין תקיפות פיזיות של עיתונאים, לשם קרעי מכוון. גם בזמן מלחמה שרים מנסים להפוך את ישראל מדמוקרטיה ליברלית לדיקטטורה סותמת פיות".