מלחמת חרבות ברזל: דובר משרד החוץ הקטארי אישר היום (חמישי) כי הפסקת האש והעסקה לשחרור חטופים תצא לפועל מחר, ושפך אור על הפרטים המעודכנים של ההסכם. 

היום ה-48 | לבנון בוערת - צה"ל במתקפה במספר חזיתות במקביל
האם אפשר לסמוך על הערבות של חמאס כלפי קטאר? עמוס גלעד מסביר

לדבריו רשימת החטופים שישוחררו הועברה לישראל, ומחר ב-16:00 תצא לפועל הפעימה הראשונה שבה ישוחררו 13 חטופות ולא עשר, כפי שסוכם בתחילה. עם זאת, הדובר לא התייחס לגורם שיעביר את החטופים לישראל, ושם בסימן שאלה את מעורבות הצלב האדום בעסקה. לפי שעה לא ידוע אם נציגי הארגון יורשו ללוות את החטופים ששבים לישראל, או יבקרו את אלו שנותרו בשבי. ברשתות הערביות דווח כי החטופים שישוחררו יועברו למעבר רפיח ומשם לישראל.

בתוך כך, חמאס פרסם התייחסות ראשונה שבה אישר כי העסקה יוצאת לדרך, וציין כי במסגרת ההפוגה "מטוסי צה"ל יפסיקו לטוס לחלוטין בדרום רצועת עזה, ובצפון ובעיר עזה בין השעות 10:00-16:00. שלושה אסירים פלסטינים ישוחררו על כל אסיר ציוני, 200 משאיות של ציוד סיוע ורפואה וארבע משאיות של דלק וגז בישול יועברו בכל יום מימי ההפוגה".

יותר מוקדם היום טען גורם המקורב למשא ומתן בין ישראל לחמאס בסוגית עסקת החטופים, כי העסקה נדחתה לפחות ב-24 שעות, בשל קשיים טכניים, כך על פי דיווח ברשתות הערביות.

הוא הוסיף כי חמאס העלה מחדש את סוגיית הפסקת האש, וביקש לדון שוב בתנאים שסוכמו עד כה. על פי הדיווח, צעד זה של ארגון הטרור הביא לדחיית העסקה. 

הגורם אף טען כי ראש המוסד דוד ברנע התייחס לסוגיה, ואמר כי קטאר הודיעה לו אתמול כי חמאס רוצה לבצע שינויים בטיוטת ההסכם. דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אדריאן ווטסון, מסרה כי "אין להשאיר דבר ליד המקרה" בסוגיה זו. בדיווח נוסף שהתפרסם ברשת AFP, נטען כי אי ההסכמה שהובילה לדחיית העסקה, סבבה סביב זהות החטופים שישוחררו, ובאיזו דרך.